Kosten glas vervangen Grand Seiko

Serieus ja? Leusden is half uurtje rijden.

Zat ook al aan Dik Wakker te denken, maar die is niet echt goedkoop zeg maar.

1 like

ja, was een paar dagen later klaar, wel even vooraf informeren denk ik?

1 like

Ga ik vanavond gelijk naar kijken. Dank!

1 like

Ik meen vaak gelezen te hebben dat GS geen AR laag aan de buitenkant heeft? Juist om te voorkomen dat er krasjes op komen?

Mijn Fortis cosmonauts heeft volgens mij wel een AR laag een de buitenkant, daar zie je de paarse reflectie van een lamp in. Dat heb ik bij een GS nog nooit gezien.

Je ziet echt dat er een deel om de rand weg is. Maar ik ga wel eens op Google zoeken. Het boekje is dacht ik in het Japans dus daar haal ik dan weinig uit haha.

Volgens mij zou je het zelfs zelf moeten kunnen gezien mijn ervaringen met een coating van Longines:

1 like

Zie hier bijvoorbeeld over de SBGE285 op de GS website:

• With 10 bar water resistance, a see-through case back, an anti-reflective coating on the inner surface of the sapphire crystal, this is a GMT watch for every occasion.
1 like

Kiek

En dit is nog een relatief onscherpe foto. Is lastig op de foto te zetten als je het horloge exact schuin genoeg moet houden.

2 likes

Dan moet je je telefoon iets verder weg houden. Je band is namelijk wel scherp, dus ik denk dat de bovenkant van je horloge dichterbij zat dan je minimale scherpstelafstand. En als je hem iets verder weg houdt is je scherptediepte ook groter.

1 like

Deze foto had ik ook nog zie ik. :smile:

is het effect op het glas aan de buitenkant te voelen als oneffenheid? ander ben ik het met @amusicar eens over het ontbreken van de AR laag aan de buitenkant…
ik denk eerder de AR laag aan de binnenkant, mijn geval was de AR aan de buitenkant

1 like

Lig nu in bad, straks even kijken :smile:.

Maar je zou wel degelijk structuurverschil of ribbel moeten voelen? Ondanks dat het zo dun is?
Het kan natuurlijk dat de AR aan de binnenkant zit en dan is het inderdaad glaasje vervangen.

Dit is een oud(er) model. Wellicht waren de dingen toen nog wat anders.

1 like

Ik voel het niet. In “lampen” licht valt het haast niet op maar in “natuurlijk” licht weer wel.

Instructieboekje is Japans en Engels. Staat veel in maar niet of het glas AR heeft.

1 like

Stuur de vraag met het referentie nummer naar Grand Seiko, respectievelijk het mail adres van Seiko Nederland.

Niet geschoten, altijd mis. Zij zouden het moeten weten.

Trouwens, wat is het referentie nummer?

SBGF021 Black Tatami JDM

Internet gaat je niet helpen. Ik zou Grand Seiko / Seiko vragen vooraleer iets te doen.

1 like

Bedankt, ik ga er morgen even induiken.