Mijn Omega PO is bijna 4 jaar oud en moet daarom ergens in de komende maanden zijn eerste onderhoudsbeurt hebben. Ga volgende langs bij de officiële Omega hier in de stad om te informeren. Weet iemand toevallig met welk bedrag ik rekening moet houden voor een dergelijke onderhoudsbeurt? En wat wordt er vervolgens allemaal gedaan/gechecked?
Als je ergens tussen de €100 en €200 rekent als er geen bijzonderheden zijn, dan zit je niet ver mis. De laatste keer heb ik aan http://www.vintagehorloges.nl/Omegareparaties.html gevraagd wat een onderhoudsbeurt voor een bepaald Omega horloge kost. Op basis daarvan heeft Ferrie een schatting gemaakt. Ik heb de horloges opgestuurd en kreeg toen een bevestiging van de veronderstelde prijs. Lijkt me toch wat goedkoper dan de genoemde prijzen op de Omega site.
Groet Roelof
Alkmaar is alleen wel een eind weg voor mij. Zijn er wellicht ervaringen met juwelier Ton van Grinsven ('s-Hertogenbosch)? Heb daar onlangs armand voor de vrouw gekocht en even gebabbeld over Omega. Ben daar met een goed gevoel weg gegaan (in ieder geval beter dan bij de Schaap & Citroen).
Wat voor nut heeft het? Ik zie alleen een teer harpsluitinkje en wat kunstig leervlechtwerk. Niet geschikt voor autosleutels en te omvangrijk voor de broekzak…Maar ik leer graag.
Wat is de reden dat sommige horlogemakers geen
coaxiaal onderhouden? Dit is nieuw voor mij, had
geen idee.
Ben geen horlogemaker, maar ‘knutselaar’, en heb ook geen co-axial uit elkaar gehaald. Ben ook benieuwd hoe 't komt. Is dat onderdeel zoveel moeilijker te servicen?
Mijn Omega PO is bijna 4 jaar oud en moet daarom
ergens in de komende maanden zijn eerste
onderhoudsbeurt hebben. Ga volgende langs bij de
officiële Omega hier in de stad om te informeren.
Weet iemand toevallig met welk bedrag ik rekening
moet houden voor een dergelijke onderhoudsbeurt?
En wat wordt er vervolgens allemaal
gedaan/gechecked?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mijn PO krijgt een beurt wanneer zijn gedrag veranderd :+ en dat zal geen 4 jaar zijn.