Vorige week heb ik de in Amerika bestelde tweedehands Tissot T-Trend chrono automaat (Valjoux) ontvangen. Prachtig horloge, maar tijdens het dragen gaat het ongeveer 2 a 3 keer per dag stilstaan. Na contact met de verkoper wilde deze de kosten van herstel vergoeden. De horlogemaker hier geeft aan dat een reinigngsbeurt vermoedelijk zal helpen. Hij vraagt hier Euro 89,- voor. De verkoper vindt dit te duur en geeft aan dat ik het horloge maar terug moet sturen, zodat hij het kan repareren / schoonmaken. Vraag: is euro 89,- een reele prijs voor een schoonmaakbeurt?
Maakt die Amerikaan gebruik van kinderarbeid?
Voor een gewoon automaatje rekent mijn horlogemaker zo’n 95 euro, dus een chrono zal iets van € 125 moeten kosten.
€ 89 lijkt mij dus bijzonder goedkoop!
Betaalt die Amerikaan trouwens die verzendkosten VV?
Bedankt. En dan te bedenken dat er ook nog twee keer (heen en terug) verzendkosten gemaakt moeten worden als het horloge in Amerika gemaakt / gereinigd moet worden!
Als de verkoper het horloge goedkoper kan herstellen cq groot ondehoud kan leveren voor minder geld , vraag ik me af of e.e.a wel goed zal gebeuren ?
M.a.w stuur het horloge niet retour !
Vraag wat ie wel wil betalen en leg de rest bij voor een grote beurt bij je vertrouwde horlogemaker .
Het kost je wel weer wat geld , maar je voorkomt misschien ook ellende en ergernis :S
Als de verkoper het horloge goedkoper kan
herstellen cq groot ondehoud kan leveren voor
minder geld , vraag ik me af of e.e.a wel goed zal
gebeuren ?
M.a.w stuur het horloge niet retour !
Vraag wat ie wel wil betalen en leg de rest bij
voor een grote beurt bij je vertrouwde
horlogemaker .
Het kost je wel weer wat geld , maar je voorkomt
misschien ook ellende en ergernis :S
Zou ik ook doen. Ik vind 89 euro voor een auto chrono niet duur. Integendeel.
En idd het heen en weer sturen kost ook niet weinig. En dan misschien gedoe met de douane…