Kosten service Panerai

Panerai vind ik al jaren interessant. Om toch eens zelf een ‘PAM’ te ervaren, overweeg ik wat fondsen vrij te maken (oftewel andere horloges te verkopen) en er eentje aan te schaffen. Dit wordt dan wel een gebruikte. Ik kom er een aantal tegen die al een aantal jaren oud zijn en nog geen beurt hebben gehad. Heeft iemand enig idee wat de kosten zijn van een servicebeurt bij dit merk? Er van uitgaande dat er geen hele gekke dingen aan de hand zullen zijn. Het zal met grote waarschijnlijkheid een handwinder worden.

In het algemeen ga ik bij een horloge uit van 1 tot 2% van de nieuwprijs per jaar dat het geen onderhoud heeft gehad. Dus als je een speedy hebt van 10 jaar oud die nog nooit onderhoud heeft gehad reken ik bij een nieuwprijs van 3.500 euro op 350 tot 700 euro voor service en vervanging van onderdelen. Denkt dat die regel ook wel aardig voor Panerai op gaat.

2 likes

Ligt ook denk ik aan het uurwerk. Omgebouwde eta’s/unitas heb je meer keus en scherpere prijzen. Met een manufactuur (P9000) zul je eerder naar de AD moeten. De range van 350,- tot 700,- vind ik wel realistisch in die 2 gevallen

Oké, bedankt. Daar kan ik wel wat mee.

Handopwinder (Unitas) doe ik voor een stukkie minder hoor. Panerai… Dan zit je aan Richemont vast. De heer A. van E, door de duivel zelf aangesteld daar in Amsterdam, is daar nu trouwens wel weg. Wellicht dat de facturen nu ook wat menselijker worden.

1 like

Voor een gewoon 3-wijzer uurwerk tussen de 500-600 euro.
Ook manufactuur.

Een paar maand geleden stond er op 2dehands.be een Panerai te koop. Die persoon had het toen over een recente factuur voor groot onderhoud van dacht ik 900 EUR. Geen idee wat allemaal in die service beurt zat, en ik weet evenmin nog over welk type het juist ging.

Dat is niet weinig. Ik wist niet dat een handwinder nog zo aan de prijs zou zijn.

Puur geprofiteer. “Als je je dit uurwerk kan veroorloven, kan je ook onze belachelijke onderhoudsprijzen veroorloven”.

1 like

Ik schat in tussen de 600 en 800 voor een normale service via een juwelier, als je het via Panerai zelf laat doen ben je wat meer, rond de 1000 kwijt.

Zie dit draadje op WUS: http://forums.watchuseek.com/f75/current-panerai-service-repair-costs-3272922-2.html#post30057954

Dank je. Wat een geld… Ik denk er nog wel even over na of ik die PAM wel ga kopen. Deze loopt een paar minuten achter en heeft dus wel degelijk een geurtje nodig.

Kan natuurlijk ook kwestie van afstellen zijn en daarmee zo gepiept…

Eens, alleen is dit exemplaar van 2004. Volgens de huidige eigenaar is er in 2010 een beurt uitgevoerd. Hij heeft hier echter geen bewijs van. Dus een beurt zit er sowieso wel een keer aan te komen…

Vandaag vertelde mij een handelaar, bij een tweedehands panerai uit 2013, nee hoor zeker 6-8 jaar wachten met servicebeurt, ze had 23 jaar ervaring…het is geldklopperij vertelde ze (was meteen geen klik, ook maar niet gekocht bij deze dame buiten dat ze niet in de kerstspirit zat), in een gerenommeerde zaak ik Maastricht…deze horloges worden gecontroleerd en inzenden zou te duur zijn (naar panerai)

Twee jaar geleden heb ik mijn Panerai (uit 2005) door Martens in Maastricht laten servicen.
Was ook bij Martens gekocht. De kosten waren ca. euro 525 en het horloge is voor het onderhoud 2 maanden bij de importeur geweest.
Er zat een zeer uitgebreid onderhoudsrapport bij, waaruit bleek, dat het horloge dan ook uitgebreid was nagekeken.
Wat mij betreft, was het dus wel het geld waard.

Groet JanJ.

Mijn horlogewinkel was niet Martens, maar juwelier berger; zij gaf aan onderhoud niet nodig (en te doen voor hun met zoveel horloges in een week) want ze hebben een ervaren horlogeman, die het horloge nakijkt…om het horloge goed te laten lopen en op waarde te houden is service idd het geld waard

Berger?

Sorry Burger…verdringing :smile::joy:

Ik heb mijn 112 vorige maand in Alkmaar laten servicen. Kosten waren 230,- euro inkl. pakkingen.

1 like

Da’s een stuk redelijker voor een handopwinder. Die fantasie-prijzen van de A-merken… Maar ja, de juwelier zorgt voor de helft van het service-bedrag, als je het via de AD doet. Hoeft daar alleen vriendelijk glimlachend het horloge voor aan te nemen, beetje administratie, opsturen/ontvangen en weer terug overhandigen. Die kop koffie kan er dan ook wel af voor die paar honderd euro omzet…

1 like