Ik heb een pontiac die van een van mijn ouders is geweest. Af en toe blijft deze stilstaan rond vijf uur (altijd dezelfde tijd, dus het is niet gangreserve, als ik op het glas tik loopt hij vaak weer door). Ik overweeg deze te laten servicen, maar ik heb niet echt een goed beeld van wat dit zou kosten en of het defect ernstig is. Waar moet ik op rekenen?
Dit kan haast niet aan het loopwerk (raderen enz.) liggen. Het is wel zeer bijzonder dat juist om 5 uur de balans stopt. Ook het aanlopen van de minutenwijzer tegen het glas of op de urenwijzer kan niet alleen voovallen op 5 uur. Dus een echte verklaring heb ik er niet voor. @ovay mag me wel een pb sturen.
Of misschien toch wel. Het kan nog zijn dat de urenwijzer vast loopt op de subsecondenwijzer.
Als hij standaard om vijf uur stopt dan vermoed ik dat de urenwijzer tegen de secondewijzer eronder aan loopt.
Een servicebeurt zal je ergens tussen de 75 en 150 euro gaan kosten. Als je aangeeft waar je ongeveer woont dan kunnen we wat suggesties doen over goede uurwerkmakers in de buurt.
Ik zou 'm sowieso even laten nakijken, misschien is het inderdaad een kwestie van schoonmaken en nieuwe olie. Dat kost volgens mij niet meer dan €100 normaal gesproken. Erfstuk en daarnaast ook gewoon een echt mooie Pontiac!