Ik denk dat Han gelijk heeft. Een chronograaf servicen is altijd een prijzige aangelegenheid en deze uurwerkjes zijn dat in mijn ogen niet waard. Een nieuw uurwerkje kost de wereld niet ( ik zag er een voor 90 Euro) in dit geval en dan laat je iemand van het forum het erin zetten.
Maar zou hij wel aan een service toe zijn? Hij is toch vrij nieuw of vergis ik me?
Uurwerken kosten rond de $110,- inkoop maar dan komt er nog btw en shipping bij, daarnaast weet je bij losse inkoop niet hoelang het uurwerk op de plank heeft gelegen. Vervolens zal een horlogemaker het uurwerk eruit moeten halen en het nieuwe erin moeten zetten, reken op vier tientjes.
De horlogemaker die bij ons project betrokken is willen we TZT voor de Long Beach een service laten aanbieden, moet lukken voor een bedrag lager dan eerder genoemde bedragen. Reken bij geregeld, maar niet alledaags gebruik op een interval van vier jaar.
Het klokkie is uit 2012/13 en begint wat te haperen bij het schakelen…nu hapert bijna elke st1901 (sekondewijzer verspringt een 3tal sekonden bij het starten van de chrono) wel,maar hij gaat nou ook richting de 30 sec per dag achter lopen.