Kosten vervangen van dial

Heeft iemand enige idee wat het ongeveer kost om een dial te vervangen? Ik ben zelf in het bezit van een nieuwe dial. Weet namelijk niet precies hoe het eraan toe gaat maar het lijkt me dat dat vanaf onderaf waar dus het uurwerk zit word gedaan gezien de dial op het uurwerk vastgeschroefd zit? (Correct me if I’m wrong)

Ik heb 2 weken geleden een plaat van een vintage mechanische chrono laten vervangen bij een juwelier. Kosten voor het werk waren 20 Euro (ik had zelf ook een nieuwe plaat).

Succes,

Marc

Bedankt voor uw reactie, ik zal hier dan maar eens gaan informeren of ze dat bij onze juweliers ook kunnen, veelal zie ik er verkoopsters dus ben bang dat ik iets verder van huis moet zoeken. Maar nu heb ik iig een indicatie wat het ongeveer zal kosten. Bedankt!

Ik heb onlangs aan een horloge laten werken en kreeg em niet helemaal netjes terug. Er zat namelijk stof op de wijzerplaat. Vond ik niet zo netjes. Dus even goed opletten na ontvangst.

Suc6 met je zoektocht.

Het is niet zo’n klus. De wijzerplaat heeft meestal twee pootjes die in daarvoor bestemde gaatjes in het uurwerk zakken. Dan draai je de pootjes met schroefjes vast.

Dus uurwerk uit de kast, wijzers eraf, schroefjes wijzerplaatpoten los, oude wijzerplaat de-monteren, nieuwe plaat plaatsen, schroefjes vast zetten, uurwerk doordraaien tot de datum verspringt en dan de wijzers er weer opzetten, uurwerk in de kast, stofvrij blazen, kast dicht, klaar.

Gr. Hugo.

Ha ha, dat klinkt makkelijk! Maareh… makkelijker gezegd dan gedaan. Zoek eerst de juiste tools, en weet alles dan ook maar te gebruiken.

Ik heb eerst ge-experimenteerd met een goedkoop klokje en van m’n fouten geleerd. Zo zijn sommige wijzerplaten zeer gevoelig voor krassen.

Als beginner kan ik dus zeker aanbevelen om met een goedkoop klokje te beginnen of met een pro mee te kijken.

Wijzerplaten zijn ALTIJD krasgevoelig en natuurlijk heb je het juiste gereedschap nodig, net als bijvoorveeld bij het “simpele” wisselen van een batterij.
Je mag wel een keer meekijken…

Gr. Hugo.