Kostenplaatje?

Hallo,

ik heb (helaas) tot op heden nog geen reacties gehad in het SeaStar topic, dus hier maar ff opnieuw. :wink:

Ik wil de SeaStar en Tissot Camping naar de horlogemaker brengen, maar heb geen idee wat de kosten zoal kunnen/mogen zijn. Hier dus in het kort wat ik zoal wil, misschien weet iemand hier hoeduur zoiets mag zijn zodat ik een btje weet met wie ik wel en/of niet in zee kan gaan.

Tissot Camping- kast even lichtelijk oppoetsen en uurwerk na laten kijken (mankeert niets aan, maar ff op olie e.d. checken)

Tissot SeaStar- kast even licthelijk oppoetsen, uurwerk na laten kijken, nieuw glaasje en ik zoek nog een originele Tissot kroon

Kan iemand mij zeggen wat ik hiervoor ongeveer kwijt ben? 100euro, 200euro… of misschien nog niet eens 100euro? Zou hier erg mee geholpen zijn, dus alvast bedankt. :slight_smile:

als je bij een horloge maker langs gaat dan kom je er van zelf achter, je weet wat je ervoor betaald hebt en je kunt kijken wat ze waard zijn dan kun je ook snel genoeg bepalen ofdat ze de reparatie / opknapbeurt waard zijn en ofdat je het er zelf ook voor over hebt…ik zou ook liever naar een goede horloge maker gaan dan naar de goedkoopste

Ik denk dat de kosten vooral in het uurloon gaan zitten. Een glaasje, kroontje en olie zijn niet zo duur. Maar ja, als je ook het uurwerk na laat kijken en er is toch iets mis moet je daar toch ook rekening mee houden. Ik verwacht toch dat je minstens 150,- Euro kwijt bent.

Groet, Mark

Via “mijn” horlogemaker (W&V) te Alkmaar, verwacht ik de volgende prijzen:

Oppoetsen, polijsten, schuren etc. kast 20-25 euro
Glaasje 10-15 euro
Uurwerk schoonmaken, afstellen enz 50-60 euro
Kroon (indien te vinden) 10-15 euro

Dus min 90 euro en max 115 euro , je krijgt dan ook weer een jaar garantie op het geheel.

gr LeenV

Op zich redelijke prijzen, als het klopt. Wat je wellicht nog vergeten bent is dat Jaap Wim 2 horloges
wil laten doen. :slight_smile:

Groet, Mark

Bij de 2e hoeft in principe alleen maar de kast wat gepoets te worden en het uurwerk ff nagekekn te worden.

Maar prijzen zien er goed uit, morgen even langs een horlogemaker in Hilversum.

Iemand ervaring hiermee? Ik las er iets over op dit forum laatst maar weet niet meer door wie:

http://www.winkelsinhetgooi.nl/2003/309012.html

mmh …misschien niet relevant maar hoe duur zou het zijn als je een tissot naar tissot stuurt voor een algehele checkup en om hem opnieuw waterdicht te maken ?

Goeie vraag DB. Ben benieuwd. :slight_smile:

Niet te betalen. Voor mijn Navigator was ik ongeveer 600 euro kwijt en das exclusief onderdelen.
Voor mijn Camping kostte een beurtje 75 euro. Dit was inclusief nieuwe veerton, kast verchromen en het uurwerk een beurtje.

Koopje dus.

Dat is veel geld Tom. Wat hebben ze dan zoal gedaan voor di e600euro? Was het horloge echt helemaal naar de knoppen of is het veelal uurloon en verzendkosten heen en weer? Was je 'm lang kwijt?

Ik heb mijn Tissot Navigator laten doen bij Freddy. Was ook niet weinig, maar bij lange na niet de 600 euro van Tissot.
Die Fabrieksrevisie kun je net zo zien als die van Omega. Alles wordt dan helemaal nagekeken.

En Jaap-Wim, vallen de kosten voor oppoetsen en nakijken, mee? Ik ben erg benieuwd.

Groet, Mark

Morgen ga ik naar de Horlogemaker. Morgen meer hierover. :wink:

Ik ben errug benieuwd wat de kosten nu zijn voor deze opknapbeurten. Heb je ze nu al aangeboden bij je horlogemaker?

Groet, Mark

Nee, wel op horlogemarkt :wink:

Ruud

Ruud Schreef:

Nee, wel op horlogemarkt

Ruud

Confusion say :- “Man with 1 watch know time. Man
with 2 watches never sure !”

Ja dat snap ik ook niet helemaal eerst een hoop info verzamelen en een week later zet je hem te koop.
Trouwens je had ze alle twee toch pas ook die Tissot van STA ?
Vind je ze niet meer mooi of is dit gewoon Jaap Wim ? :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Dat hoeven wij toch niet te snappen, ieder zijn ding.

Vind ze wel mooi hoor. Maar de kosten die ik kwijt ben aan horlogemaken etc. vind ik het persoonlijk niet echt waard. Iig niet genoeg om ze te bewaren, als ik ze dus kan verkopen doe ik dat. :slight_smile:

Oink! Nu al te koop? Je haalt bijna de openingsdatum van dit topic in.

Dit wil ik inderdaad niet snappen.

Gr., Mark

laat je niet gek maken :wink: