Het design van een Royal Oak blijft me prikkelen en was even tussen wat modellen aant kijken.
Ik heb in het verleden steeds gehoord dat het een regulier onderhoud snel 3 a 4000 euro kan kosten. De reden waarom ik het nooit verder bekeken heb. Nu kwam ik op chrono24 een 15400 tegen die voor een 1300 USD een onderhoud gekregen had.
Ik denk dat dat afhangt van wat er aan gedaan moet worden. Maatje van mij was €1500 kwijt. Full service zonder echt onderdelen te vervangen. Betrof trouwens een ref 15300 zo’n 2 jaar geleden.
Dan zit je al in Richard Mille-territorium. Prijzen zijn op hun site te vinden. Hoewel het hard zal kunnen gaan als AP op PP ook onderdelen zullen willen vervangen…
Ooit een GP laten servicen voor 3500 euro.
dure grap, maar ik ken iemand met een JLC die was uit mijn hoofd 6000 euro kwijt. Servicen is vanaf prijs, als er dingen defect zijn dan kan het echt hoog oplopen. Het nare is dat je het moet accepteren of terug sturen voor 150 euro ofzo haha.
Bovenstaande ervaring heb ik ook. In 2-2017 een 15400 voor een klant opgestuurd gehad naar AP service centrum; full service met pakkingen, gouden schroefkroon en een nieuwe secondewijzer. Kosten waren voor de klant nog geen € 1400,- incl. porto en verzekering.
Zelfde verhaal met JLC. De meeste reparaties kosten echt geen vermogen [ < 800,- voor de meeste modellen ] als er maar niet aan geknoeid is door “horlogemakers” die niet weten wat ze doen.
Klopt, bij bijvoorbeeld Omega worden er alleen gouden delen, kast onderdelen, wijzerplaten en niet kunststof glazen berekend. Alle uurwerk delen zijn inclusief of het moet een roest / waterschade zijn.
Ruim 1.700,- betaald in 2018 voor een complete beurt bij AP inclusief een nieuwe witgouden schroef, een nieuw glas en een polijst/borstelbeurt. Was voor een 15300st.
Een basisbeurt zonder glas of schroef kost circa 1.000,-
En laat NOOIT iemand anders dan AP polijsten, dat zie je meteen.
Ik zou wel vragen of je AP naar Zwitserland kan voor het onderhoud. Heb een paar vervelende ervaringen met de Nederlandse importeur die volgens mij een groot servicecenter heeft.