Kostte wat moeite, toch een nieuw aanwinst :-) ~NERD~ SEIKO!

Ik zag hem gisteren middag liggen in m’n favoriete antiek c.q. snuffelwinkel. Mee in m’n handen gestaan maar m’n oog werd afgeleid door iets anders moois (geen horloge ;)). Dat andere moois gekocht en eenmaal thuisgekomen moest ik weer aan dat horloge denken. Misschien toch interessant… maar al genoeg geld uitgegeven vandaag … niet overmoedig worden … toch nog maar even gaan kijken. Terug in de winkel (“Ah, daar ben je weer”) begin ik te twijfelen. Niet dat de prijs zo hoog is maar omdat ik maar niet snap hoe het horloge werkt. Hij heeft drie knopje aan de zijkant. De bovenste doet niets, de middelste is voor de calculatie stand en de onderste is verlichting. Welke toestcombinatie ik ook probeerde ik kreeg de tijd niet versteld. “Stom ding, zal wel kapot zijn. Niet kopen dus”. De rest van de dag niet meer aan gedacht. 's Avonds voor de buis had ik een ingeving. Zou je de tijd kunnen verstellen door de middelste knop uit te trekken zoals bij een mechanisch horloge? Absurde gedachte natuurlijk maar toch even kijken op internet. En wat denk je? Het klopte! Het middelste knopje is in drie standen uit te trekken. Sukkel, die ik ben. Ik terug naar de winkel (“Ja, daar ben ik weer”) en het horloge gekocht (het was koopavond).
Vanaf heden ben ik in het bezit van de ‘ultimate NERD watch’, de Seiko C153-5007. Werelds eerste commerciële rekenmachine horloge uit 1977. Het horloge is in een prachtige staat met originele doos en Seiko pen om de toesten mee te bedienen. Ik heb hem vandaag om en vind hem best wel koel (ik heb ineens weer zin in de C-64 en haar in m’n nek B)-).

Leuke aanwinst. Toevallig heb ik een paar dagen terug ook een “nerd” watch besteld. Het is geen vintage maar hij doet me wel denken aan die goede ouwe tijd. Gewoon leuk om te hebben. Ze kosten ook niet veel.

Mooi man!
En het verhaal is zó herkenbaar.
Gefeliciteerd hoor :slight_smile:

:slight_smile:

Wat een “blast from the past” geweldig!!

Leuk ook dat hij compleet met doos en pen is. Volgens mij bijna een museumstukje (tu)

Man, dit is jeugdsentiment van de bovenste plank! (tu)

Weet je wat? We laten allemaal onze haren weer groeien, worden weer vrijgezel, kopen zo’n horloge en dan gaan we iedere zaterdagavond een horlogeforum-feest-en-beest-avond houden in een centraal in het land gelegen discotheek! :D:D:D

Retecool !!

groovy man! mooie set hoor,

Leuk om een horloge uit mijn kinderjaren te zien.
Zie ik weer wat historie :smiley: .
Ik vind geschiedenisles daarom ook zo leuk.

Mvg,Radjoe

Niels,

Te gek ding!!! En ja, de C-64… Ik zie hem nog voor me.

Veel plezier ermee.

Grt, Frank

(tu) Bedankt voor jullie leuke reaktie’s!

Fijn weekend.

groet,
Niels

Echt gaaf!! Dit soort horloges stonden bovenaan mijn lijstje vroeger!

Wat onzetten dgaaf om zo’n horloge in zo’n goede staat te vinden! Gefeliciteerd!

Mijn beste,

Fantastisch zo’n ijkpunt uit het vroege verleden der ‘70er jaren.
Ik heb goede herinneringen aan deze periode. Een periode welke horloges van uiteenlopende signatuur voor eenieder bereikbaar maakte.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit revolutionaire horloge.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Heel fraai! Echt een super vondst!

Hmmm ik heb het er even met mijn vrouw over gehad, maar als ik weer vrijgezel ben heb ik geen geld meer voor een horloge, en zeker niet voor een feestje in een disco,…

:smiley:

Nee als ik dan toch ruzie moet mnaken om een horloge moet het mij meer doen dan alleen het feest van herkenning.
Nooi gewild een horloge met rekenmachine, als ik mij goed herinner.

Maar ik zat wel te twijfelen welk horloge ik zou "willen"dragen op zo’n feestje

Eigenlijk toch weer niet mooi maar zooooo retro waardoor toch ook weer o zo aantrekkelijk.
Love it or hate it…

(stiekem vind ik het mooi…)

hans

Mogen wij weten hoeveel euro’s je hebt neergeteld voor dit fraai nerdy Seiko?

BATMAN Schreef:

Mogen wij weten hoeveel euro’s je hebt neergeteld
voor dit fraai nerdy Seiko?

Van mij wel. Ik heb er zes tientjes voor betaald. Dat vond ik hem wel waard.

Nog even een kleine correctie. Het is niet het eerste commerciele rekenmachine horloge van de wereld maar van Seiko :wink:

Nanu Nanu…

Mork calling Mindy!

(tu)

1 like

Klopt het dat je hem nu op MP hebt staan en zelf de hoogste bieder bent?:S:S

http://link.marktplaats.nl/292125658