Который Полёт Стурманские (Kotoryy Polot Sturmanskiye)

Oftewel: Welke Poljot Sturmanskie te kiezen.

Er zit hier veel kennis over Sovjet horloges en ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.

Ik ben, nadat ik enkele Sovjet chrono’s heb aangeschaft, op zoek naar een Poljot Sturmanskie.

Nu heb ik verschillende uitvoeringen gezien, maar wat is wat ?

Misschien kan iemand mij vertellen welke uitvoering de juiste is.

Poljot24 heeft er eentje maar die tikt bijna 1000 euro aan. (is wel de mooiste uitvoering)

Verder heb ik online diversen gezien die net weer een beetje van elkaar verschillen. Prijs tussen 250 en 400 euro.



Zit verschil in de linker subdial, op de een staat Poljot en op de ander weer sturmanskie :thinking:

Die oudjes zijn mooi, maar ben bang dat daar misschien wat mee is en dat het geld gaat kosten.

1 like

Bij de nieuwe zitten ook pareltjes tussen.

1 like

Klopt, maar ik vind juist met het logo erop wel apart en de kastvorm ook wel.

Waar komt deze vandaan ?

Deze staat in mijn vizier, Poljot24 heeft ze.

1 like

Uitverkocht zie ik nu!

1 like

http://polmax3133.com/guide.html

Dit is een aardige site over originaliteit.

https://www.netgrafik.ch/russiantimes.htm

Dit is goede verzamelaar met mooie fotoos.
Hiermee kun je achterhalen wat orginele Sturmanskie’s zijn en getrouwe reisseu s.
Die van 1000 is mooi maar erg duur.

Heb zelf een paar orginele en mooie oldtimers. Goed zoeken. Ik heb ze naderhand laten servicen bij Poljot24. Ca 90 tot 150 per stuk. Service is goed gedaan. Wanneer aankoop van een mooie ca 250 heeft gekost, dan heb je dus een mooie en geservicede voor ca 350 tot 400 euro.

(Russische topic laat veel voorbeelden zien) :wink:

3 likes

Interessante sites Jan. Dank voor het delen :+1:

Graag gedaan hoor. Als je wat op het oog hebt, gewoon posten. Dan krijg je wel advies. Zitten veel kenners hier. Ik heb een nieuwe Okeah, maar meer voldoening van de oldies!

1 like

Die Okeah heb ik ook wel gezien, maar ben daar nog niet van overtuigd :thinking:

Heb deze ook onderweg

2 likes

Beetje flieger stijl. Leuk. Weet niet in hoeverre dit op een voorloper gebaseerd is. Deze modellen ken ik niet zo. Maar dat geeft niet. De Okeah is ook geen exacte kopie maar een hommage zou ik zeggen.

1 like

Pas op, dit is Poljot International, made in Germany.

Gefabriceerd in het Beierse Alzenau en staat volgens mij volledig los van Poljot Rusland. Kan zijn dat ze wel een Russisch (Poljot) kaliber gebruiken.

2 likes

Staat wel bij dat het uurwerk (3133) in Rusland is gefabriceerd.

Die laatste van je lijstje die ronde is een Poljot Sturmanskie Classic, post sovjet en alleen de moeite van aankoop waar als donor voor uurwerkonderdelen!

1 like

Weten we dat ook weer. Vond hem ook al niet echt interessant, maar nu weet ik waarom :sweat_smile:

1 like

Zeg ik :slightly_smiling_face:
Poljot International is net als Alexander Shorokhoff Duits, vaak met Russische kalibers. Op de dial staat in beide gevallen made in Germany.

1 like

Is dat van dan van Alexander shorokhoff?

1 like

Precies! Na de val van de muur is Shorokhoff eerst zetbaas geweest van Poljot in Duitsland en heeft later beide eigen merken daar opgezet.

1 like

Ik weet dat jij er ook een hebt. Vind dat hij mooie horloges maakt! Wel behoorlijk niche, maar we mooi! :smiley:

2 likes

Klopt, en dan heb ik nog een redelijk gewone AS, de meeste van die horloges zijn behoorlijk kunstzinnig en echt niche zoals je zegt.

Poljot International gaat vaak de protserige kant op en vaak erover heen.

3 likes

Wordt een nieuwe op Uhrforum aangeboden voor 565 euro, wellicht interessant!

1 like