Door omstandigheden was en ben ik al een tijd(je) aan het wachten op een serie horloges. Zo is het een tijd stil, zo heb je op 1 dag 2,5 Seiko.
Richard A.meldde gisteren al dat mijn 6105s onderweg waren. Waarvan akte! TNT bracht ze keurig naar mijn huis, samen met… nog een halve Seiko. Afgelopen kerstvakantie sneuvelde mijn 12 jaar oude Pulsar Quartz die voor de meest afschuwelijke klussen is gebruikt: 2 totale huisrenovaties, 2 autorestauraties en 12 zeilvakanties. De pakkingen gingen in de kerstvakantie lekken, er staat nu nog (tropisch zee-)water achter het glas. Op zoek naar een nieuwe. Dat werd uiteindelijk een plakmerk met een historische naam: Aqualung. Vroeger verbonden met namen als Cousteau, Blancpain en Lip, nu met een VX42 quartz uurwerk van Seiko. Vandaar de term ‘halve Seiko’. Prijs? 66 GBP bij Kent Diving (toen nog met gratis verzending wereldwijd). Op WUS werd er ook al over geschreven. Iedereen heeft Kent Diving leeggekocht. De prijs wordt nu verhoogd met 10 GPB bezorgingskosten.
En dus de divers van Richard. Wat mooi, wat mooi! De orginele heeft de wabi behouden: originele onderdelen, alles schoongemaakt, kleine krasjes laten zitten. Precies zoals ik graag wilde. De andere is totaal gerenoveerd. Veel aftermarket spullen uit Azie. Vind ik niet erg, want ik vind het mooi. Enfin, 3x een ‘wristshot’ (De Aqualung-foto heb ik van WUS, mijn camera-accu was leeg)
Menno