Kras horlogeband

Weet iemand of het mogelijk is om zelf of bij de juwelier zo’n kras weg te laten werken? Het was geen duur horlogebandje, maar ben benieuwd of het mogelijk is om het zelf te verhelpen.

1 like

Als je een beetje handig bent kun je dit zelf. Bandje demonteren en de endlink met een stukje scrotchbrite opschuren. Let wel goed op de originele schuurrichting en maak parallelle bewegingen.

2 likes

:astonished: Wat is er gebeurd? :speak_no_evil:

Met de horlogeband langs een marmeren punt geschaafd…

zo’n submariner band is niet goedkoop of wel? :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Dankje voor de tip.

Mocht de kras erg diep zijn (ik kan dat op de foto niet heel goed zien) dan kan het misschien nodig zijn om de kras met een stukje fijn schuurpapier weg te schuren.

2 likes

ziet er te diep uit om alleen een scotch brite pad te gebruiken.

Neem (nat)schuurpapier en haal de kras eruit over het hele link terwijl je in de polijsrichting meegaat (van beneden naar boven). Doe dit todat de kras niet meer te zien is en ga dan wat korrels omhoog in schuurpapier. Als ik me niet vergis is de midden link glanzend gepolijst en buitenste linken zijn brushed. Voor een redelijk mooie brushed effect kan je een groene scotch brite pad gebruiken en met de polijstrichting meegaan. De middelste link moet je oppoetsen met polijstpasta + dremel op hele lage snelheid.

Geen super simpel oplossing maar het werkt wel. Succes!

1 like

Invicta’s hebben inderdaad een MSRP aan het eind van het affordable prijsspectrum. :slightly_smiling_face:

Van de foto is het slecht te zien, maar de kras lijkt vrij diep. Mogelijk moet je met iets grovers beginnen dan met standaard scotch brite. Een geduld vaste hand zijn vereist voor een acceptabel resultaat.
(edit: grover beginnen is al genoemd)

Maar misschien kun je beter gelijk vervangende end links zoeken.
Voorbeeld:

Veel meer zou ik er niet aan uitgeven.

Bedankt voor de tip! Ik heb Invicta zelf al gemaild of ze deze eventueel los kunnen leveren. Als dit niet mogelijk is zal ik deze bestellen. Heb de kras redelijk weg kunnen werken, maar als het voor 5 euro mogelijk is om een nieuwe end te bestellen ga ik voor die optie.

2 likes