Kras op glas

Als ik me niet vergis is het mogelijk om krassen uit mineraal glas te halen, maar ik kan me niet herinneren. Kan dit met polijsten?

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hoe dat moet of waar ik tips kan vinden.

Alvast bedankt.

Gaat niet.
Als iemand het kan zou ik ook graag weten hoe.

Freddy

Hmmmm jammer. Als jij het zegt geloof ik het gelijk Freddy. Toch ga ik het nog eens proberen met een vilt schijfje en polijstpasta voor hoogglans polijsten. We zien wel wat er gebeurt. Het resultaat zal ik mededelen.

Het kan wel, ik heb nog wel ergens een mailtje van een horlogehandelaar uit Manilla die de glazen van zijn seiko duikers laat slijpen bij een opticien. Hij had het over grote slijpschijven (dus geen dremels), en het gebruik van diamant polijstpasta en veel water (Heel veel water).
Risico dat het mis gaat was volgens hem ook vrij groot.
Een andere optie schijnt een soort epoxy te zijn die doorzichtig aan mineraal glas hecht. Ik heb daar zelf wat van besteld ter test, en zal de resultaten tzt ook hier posten. Wees niet bang, ik verwacht er voor als nog niet te veel van. Maar als het werkt zou het een geweldige glans aan mijn duikers-verzameling geven!

Yaffle

Met diamantpolijstpasta en een speciale polijstmolen KAN dat wel lukken maar zal dan ook veel geld kosten. In de horlogerie wordt het niet gedaan.
Het polijstmiddel moet altijd harder zijn dan het te polijsten materiaal. Hier dus glas en dan moet er diamantpoeder gebruikt worden.

Ik was inderdaad van plan om het met een diamant polijstmiddel te doen. Als het lukt zou het leuk zijn, anders een ilussie armer.