Goedemiddag,
We kennen denk ik allemaal het goede voornemen om je horloge af te doen als je gaat klussen…
Maar goed, dit was eventjes wat doen, dus horloge afdoen was ik vergeten.
Iemand een tip om deze kras wat minder zichtbaar te maken?
Gr. Michel
Goedemiddag,
We kennen denk ik allemaal het goede voornemen om je horloge af te doen als je gaat klussen…
Maar goed, dit was eventjes wat doen, dus horloge afdoen was ik vergeten.
Gr. Michel
Schuursponsje en hope for the best ![]()
Ben je serieus?
Gast…
OT: accepteren of (door een profi) opnieuw laten brushen.
Alle andere (tussen-)oplossingen zorgen alleen maar voor meer ellende.
Gewoon naar een horlogemaker bij je in de buurt gaan en navraag doen. Als het alleen dat is, dan kunnen de zijkanten wel licht geborsteld worden voor ongeveer € 50. Als de kras niet diep is, dan zal het niet meer te zien zijn.
geen brillo?
Past wel bij een ranger toch. Een echte toolwatch nu.
Het horloge voortaan in de broekzak doen in plaats van om de pols. De kras is dan zeker onzichtbaar!
op de linker pols dragen, dan zie je er niks van…
Altijd even praktisch
![]()
Niet naar de zijkant van je horloge kijken.
Ik heb zo wel eens de brushing hersteld van een horloge met krassen… maar dat was wel een seiko 5
medium serieus dus.
Accepteren en doorgaan, zullen er nog meer bij komen (op het begin doet het nog pijn)
Ik ook hoor. Gaat best redelijk. Niet belachelijk veel kracht zetten en de andere optie is opnieuw brushen. Dan kan je eerst beter maar wat proberen toch.
Heb je deze brushing gezien? Je denkt toch niet dat je dat met een schuursponsje gaat kunnen bereiken? Slecht advies dus. Ik heb ook wel een lopen vogelen met een horloge van een paar honderd euro. Maar dat doe je niet met een horloge van een paar duizend euro. Helemaal niet als je zeker gaat weten dat je hem niet in de originele staat terug gaat krijgen.
Gewoon accepteren en doorgaan met je leven. Eventueel laten (her)brushen bij de eerstvolgende service van het horloge.
Nu is 'ie echt van jou!
Welke kras? Het is een gebruiksvoorwerp/sieraad … niet druk over maken en blij zijn dat je hem draagt!
Ik zit nog even goed te kijken, maar de beschadigingen rechts van de kroon zou ik erger vinden dan alleen die kras links.
Nee het was ook niet als serieus advies bedoeld, ik dacht dat een sarcastische emoji dat wel duidelijk maakte, maar sorry als het anders overkwam.
Je bent jezelf niet als je trek hebt