Kras uit glas vintage Seiko H601-5050 (1987) verwijderen

Ik heb mijn vintage Seiko H601-5050 uit 1987 op een servicebeurt getrakteerd in 2009. Sindsdien is hij weer regelmatig om mijn pols te vinden.

Omdat ik dit horloge in de beginjaren ook droeg tijdens (ruw) werk, zitten er wat krasjes op het glas. Zoals je op de foto hieronder kunt zien: 1 grote kras tussen de pijltjes, en dan nog wat kleinere. Gelukkig allemaal niet erg diep.
Wat me een pluspunt lijkt: het glas zelf steekt iets boven de rest uit, dus hoef ik niet ‘‘binnen’’ de gouden omlijsting te poetsen.

Nu zou ik de krasjes graag zelf proberen weg te poetsen/polijsten, maar:

  1. ik heb geen idee wat voor soort glas het is;
  2. met welk materiaal ik dat het beste aan kan pakken.

Ik heb weleens een stukje gelezen over polijstpasta, maar kon dat niet meer vinden.

Wie kan me op weg helpen om deze oma van haar staar af te helpen?
Alle tips zijn welkom!

Hoe het moet weet ik niet maar dit wordt wel eens gebruikt : http://www.polywatch.de/

of tandpasta ben ik ook al eens tegengekomen als ‘schuurmiddel’, google het eens…

Foutje

Polywtach werkt alleen bij plexiglas. Als je met een nagel op het glas tikt dan zou je een licht tikkend geluid moeten horen. Bij echt glas klinkt het duidelijk minder en anders. Ga eerst eens na wat voor glassoort het is.

Hans

als het echt glas is valt het niet mee. Er is in het WESTLAND een bedijf dat doet kras verwijdering in nieuwbouwhuizen. Dat zou wellicht ook een optie zijn om daar te informeren of bij een soortgelijk bedrijfje.(finikrass oid)

Plexie glas doe ik zelf met silverpoets, strak om het bovenbeen een doekje en daarop een dotje en vervolgens als een malle je horloge eroverheen wrijven. Wordt zelfs warm en mega resultaat. (niet te vaak doen) gr jaap

Van een ‘‘kenner’’ begreep ik dat het glas is, en geen plexiglas.

Als ik erop tik, klinkt het ook niet echt luid, dus ik heb het idee dat hij gelijk heeft.