Ik lees op de site van Meistersinger, dat het “glas” van de Neo van kunststof is. Komt bij mij wat goedkoop en krasgevoelig over. Een verkoper zal natuurlijk zeggen dat het krasbestendige kunststof is, maar ik heb toch liever gebruikerservaringen. Dus wie o wie weet hoe het zit met de krasbestendigheid, of krasgevoeligheid van de Meistersinger Neo…
Ik denk dat je op ieder niet saffier glaasje vroeg of laat krasjes of krassen zult krijgen, afhankelijk van het gebruik.
Tenzij het niet gedragen wordt natuurlijk.
Met polywatch en een doekje/watje is het glaasje na 1 minuut weer als nieuw.
Daarnaast kost een nieuw kunstofglaasje ook niet de hoofdprijs mocht er na 400 keer poetsen niks meer van over zijn…
Nou, zo off-topic vind ik dat niet. Het kan dus iets meer krassen dan normaal, maar er zijn ook middelen om een krasje weg te werken.
Ik heb veel vertrouwen in saffierglas, omdat ik een 25 jaar oude Longines heb, met maar één klein krasje erop, ontstaan door, jawel, een diamantje.
Dus ik zou ook nog kunnen kiezen voor de No.1. Die heeft saffierglas.
Het gebruikte plexiglas, was heel lang gemeengoed in de horlogeindustrie. Eigenlijk hebben plexi horlogeglazen een cultstatus bereikt, omdat het een horloge een hele mooie vintage uitstraling kan geven. Persoonlijk vind ik het geen probleem, om zo nu en dan het plexiglas van één van mijn horloges te polijsten met een wattenschijfe en tandpasta (ik word er rustig van). Het is dus krasgevoeliger, maar je krijgt er veel karakter voor terug.
Ja TicoThijs82, mooi gezegd. Ik wist dat niet van dat verhaal over vintage. Nou ik er over nadenk, ik word volgend jaar 50, dus dat vintage slaat ook op ondergetekende. En die tips over het polijsten neem ik zeker mee in de beslissing. Wat kost een nieuw glaasje trouwens voor de Neo??
je hebt plexi fetisjisten, saffierliefhebbers, mineraalglashobbyisten…
ik val onder de saffierliefhebbers, heb je geen werk aan en blijft altijd mooi
plexi vind ik er goedkoop uitzien, is tevens ook de goedkoopste optie van alle soorten (al zal o.a. Rolex wel de hoofdprijs rekenen voor een origineel plexi glaasje)
Ja TicoThijs82, mooi gezegd. Ik wist dat niet van
dat verhaal over vintage. Nou ik er over nadenk,
ik word volgend jaar 50, dus dat vintage slaat ook
op ondergetekende. En die tips over het polijsten
neem ik zeker mee in de beslissing. Wat kost een
nieuw glaasje trouwens voor de Neo??
Wat een plexi glaasje kost is een beetje afhankelijk van het type glas dat Meistersinger gebruikt. Misschien is het een standaard maat / type, maar het kan ook een speciaal voor Meistersinger gemaakt plexi glas zijn.Standaardglas is er al vanaf circa 5,-.
Ja TicoThijs82, mooi gezegd. Ik wist dat niet
van
dat verhaal over vintage. Nou ik er over
nadenk,
ik word volgend jaar 50, dus dat vintage slaat
ook
op ondergetekende. En die tips over het
polijsten
neem ik zeker mee in de beslissing. Wat kost
een
nieuw glaasje trouwens voor de Neo??
Wat een plexi glaasje kost is een beetje
afhankelijk van het type glas dat Meistersinger
gebruikt. Misschien is het een standaard maat /
type, maar het kan ook een speciaal voor
Meistersinger gemaakt plexi glas
zijn.Standaardglas is er al vanaf circa 5,-.
Groeten van het plexi is sexy promotie team.
Yep! Hier nog één:D Ik ben het volledig eens met mijn collega van “het plexi is sexy” promotieteam(tu) Het toeval wil dat ik vorige week bij een juwelier ook die Neo heb gezien en ik vind het echt een prachtklok. Superdunne kast, prachtige wijzerplaat en dan dat bolle plexiglas… Het is in dit geval geen kwestie van goedkoop, maar van uitstraling. Bij Meistersinger hebben ze bewust naar een vintage uitstraling gezocht en dat is uitstekend gelukt.
En die paar krasjes poets je er inderdaad zo uit.