Krasje

Hallo allemaal!

Ik lees al een tijdje met jullie mee 8-), en nu toch besloten mij te registreren. ( Lijkt me gezellig! )

Al tijden gek van horloges, met name de Duitse merken Meistersinger , Nomos , Stowa, en een zwak voor Tissot.

Niet “al te gek” dus. “Redelijk” bereikbaar.

Wellicht meer hierover in navolgende topics.

1 ding wilde ik graag met jullie delen, wellicht bij deze of gene (al) bekend, maar ik stond paf !

Je kent het wel , ondanks voorzichtigheid, gebeurt het toch !: een kras op je (nieuwe!!) horloge, ondanks dat je nog net niet met je linkeram in een mitella hebt gelopen!

En ja , ook alle “excuses” ken ik: het hoort erbij , het horloge krijgt “karakter”, is niet te voorkomen…allemaal mee eens , maar toch.

Nieuwe Meistersinger ( 3 weken oud ),zo’n klein smerig venijnig krasje op het gepolijste gedeelte opgelopen ! :frowning:

Nou las ik in een of ander (Duits) topic het volgende, en ik had ze toevallig liggen… ( mijn vrouw dan ! ):slight_smile:

een nagelvijl ! en dan : let wel ! zo’n buigzame ( meestal hebben ze drie of vier zijdes ) om kunst of gewone nagels op hoogglans te brengen !

!!!Dus de “eindfinish” kant gebruiken !!!

Nu was ik zo ziek van het krasje dat ik alles wel wilde proberen…

Nu moet ik bekennen :wink: ben er onderhand 2,5 uur mee bezig geweest, maar ; krasje weg !!!

Steeds klein stukje “verzadigd” gedeelte van het vijltje afgeknipt , en weer door…

Natuurlijk zal dit niet met elk krasje even goed werken , maar het proberen waard. Met name doordat het vijltje wat buigzaam is , kun je goed uitkijken dat je de gematteerde gedeeltes niet raakt. En geduld betrachten!

Wilde ik jullie ( ondanks dat hierover al voldoende tips zijn ) toch niet onthouden. Voor de mede “krasneuroten” ;): plunderen die beautycase !!, en anders te koop bij de beter geselecteerde drogist. “hooglansvijl” voor kunst en/of gewone nagels.

Nou ik vind het gewaagd. Je had ook gewoon een cape cod doekje kunnen gebruiken maar gelukkig is de kras weg.

dreski Schreef:

Nou ik vind het gewaagd. Je had ook gewoon een
cape cod doekje kunnen gebruiken maar gelukkig is
de kras weg.

Hallo dreski,

Ja , ben ik met je eens. Cape Cod mij bekend in iets andere vorm van geimpregneerde doekjes…

Maar is eigenlijk “zijdezacht” , die kant van die “vijl”.

Het krasje/butsje, zat echt op het gepolijste gedeelte van de lunnette, in de “bolling” ervan.

Heb geprobeerd “ermee te leven”, maar hij stoorde mij van dien aard,dat ik het erop heb willen wagen.

Zal het topic proberen te linken, ook de Duitsers waren nogal sceptisch inderdaad.

De vijl ook af en toen in “handelbare” stukjes geknipt , en met grote voorzichtigheid te werk gegaan…vijl “pakte” dan ook “gewoon” zwart aan , net als een doekje… het kleine beetje voordeel wat je zou kunnen hebben is de vastere materie van het vijltje , waardoor je ( iets ) meer druk kunt zetten.

“gerichter”

Zelfde effect wellicht als een stukje Cape Cod doekje om bijv een kurk ??

Moet ook zeggen, dat er niet eens , van dat euh ?? “spinnerag(kras)effect” ?? achter is gebleven… zo glad als wat.

Hier de link,

http://uhr-forum.de/was-mit-den-kratzern-t11357

Ik zou 't persoonlijk liever op cape cod houden… je zal maar de verkeerde vijl te pakken hebben :?

Zijn er nederlandse verkoopadressen voor cape cod?

klompie Schreef:

Zijn er nederlandse verkoopadressen voor cape cod?

Hallo klompie,

Op marktplaats zijn ze ook te vinden.

Rond de 5,00 voor 2 doekjes.

MeistersingerFan Schreef:

klompie Schreef:


Zijn er nederlandse verkoopadressen voor cape
cod?

Hallo klompie,

Op marktplaats zijn ze ook te vinden.

Rond de 5,00 voor 2 doekjes.

Moderator Jürgen biedt ze idd op MP aan (een beetje reclame, mag het?:D)

Ook hier verkrijgbaar: http://www.magrette.eu/overige_accessoires.html