Krasjes en netjes houden

Heb een paar horloges waar er op zowel kast als glas krasjes zitten, is hier iets aan te doen zonder bijvoorbeeld het glas te moeten vervangen ? Ik heb al eens iets horen waaien over een soort “superdoekje” dat krassen zou laten verdwijnen ?
Hoe hou je best een horloge netjes ? K had al gedacht aan een tandenborstel of is dit een ronduit belachelijk idee…

Dat doekje is een zgn. " Cape Cod", je polijst wel steeds wat materiaal weg, dus gebruik dit niet teveel.

Met een tandenborstel krijg je hooguit wat vuil weg.

Plexi horloge glaasjes doe ik met zo’n plexi glas kit die zo nu en dan bij de Aldi of Lidl te koop is.

Jürgen Schreef:

Plexi horloge glaasjes doe ik met zo’n plexi glas
kit die zo nu en dan bij de Aldi of Lidl te koop
is.

Dat spul kun je ook kopen bij automaterialenzaak of een telefoonwinkel. Displex en Novorox zijn bekende merken. Grove beschadigingen (denk aan schuren langs een muur of zo) voorzichtig gladschuren met héél fijn schuurpapier. Het zgn. waterproof.
Dit werkt niet op glas!!! Glas kun je proberen met wat fijn polijstmiddel. Oppervlakkige krasjes zou je met zilverpoets er uit kunnen poetsen.

De kasten zul je moeten polijsten. Kunstof kun je volgens mij niets aan doen.

Succes!

Wordt het plastic niet dof, als je het met het fijnste schuurpapier bewerkt?
Is dan niet een nieuw “glaasje” goedkoper?

haakie Schreef:

Jürgen Schreef:

Plexi horloge glaasjes doe ik met zo’n plexi
glas
kit die zo nu en dan bij de Aldi of Lidl te
koop
is.

Dat spul kun je ook kopen bij automaterialenzaak
of een telefoonwinkel. Displex en Novorox zijn
bekende merken. Grove beschadigingen (denk aan
schuren langs een muur of zo) voorzichtig
gladschuren met héél fijn schuurpapier. Het zgn.
waterproof.
Dit werkt niet op glas!!! Glas kun je proberen met
wat fijn polijstmiddel. Oppervlakkige krasjes zou
je met zilverpoets er uit kunnen poetsen.

De kasten zul je moeten polijsten. Kunstof kun je
volgens mij niets aan doen.

Succes!

1000 grit schuurpapier en napoetsen met displex.

Geen probleem, resultaat: als nieuw.

En heel wat goedkoper dan de 3 tientjes die plexiglaasjes ongeveer kosten (incl. montage).

Bernard Schreef:

1000 grit schuurpapier en napoetsen met displex.

Geen probleem, resultaat: als nieuw.

En heel wat goedkoper dan de 3 tientjes die
plexiglaasjes ongeveer kosten (incl. montage).

t/m 1200 grit kun je meestal kopen bij auto accesoire zaken. het glas wordt hiervan inderdaad eerst dof. niet zuinig zijn met schuurpapier, want het schuursel kan juist krasjes gaan maken op je glas, dus vaak een nieuw stukje pakken. je hebt maar een paar vierkante cm nodig trouwens.

dan met polywatch of displex, kom je soms tegen bij gsm winkels. werkt goed met de wattenpads van de vrouw :slight_smile:
hier worden autosol en polywatch met elkaar vergeleken: http://www.timezone.com/library/workbench/workbench0018

dan met polywatch of displex, kom je soms tegen
bij gsm winkels. werkt goed met de wattenpads van
de vrouw :slight_smile:
hier worden autosol en polywatch met elkaar
vergeleken:
http://www.timezone.com/library/workbench/workbenc
h0018

autosol kun je eenvoudig op ebay kopen zie ik, veel grotere tube en dan nog goedkoper ook nog dan polywatch.

bedankt van een meelezer, voor de informatie! (tu)