Krasjes in mineraalglas repareren

Beste forumleden,

Ik heb nu al een paar jaar een Tommy Hilfiger horloge. Nu heb ik deze over de jaren veel gedragen en dat is nu ook heel goed te zien haha!

Nou wou ik eens vragen of iemand ervaring had met het repareren van krasjes. Helaas weet ik niet precies welk model dit is sinds ik hem heb gekregen als cadeau, maar na wat onderzoek zag ik dat meeste horloges van Tommy Hilfiger gemaakt zijn met mineraalglas.

Nadat ik wat had rond gelezen kwam ik op allerlei manieren, van tandpasta wrijven op het het glas, tot het opsturen. Dus vandaar dat ik mijn geluk even hier wil proberen omdat het forum gevult is met mensen die er toch wel een tikkie meer vanaf weten dan ik :wink:

(Nog excuus als ik het in het verkeerde topic heb gepost, ik weet nog niet zo goed hoe of waar alles moet haha)

Beste wensen nog allen!

3 likes

Gewoon vervangen. Dat soort meuk ga je niet polijsten met diamantpasta.

1 like

Vervangen is je enige optie. Trust me, I know. Liefst door saffier; kost je een paar tot enkele tientjes meer. Ben je 99% zeker voorgoed van het gezeik af.

Een echt horloge kopen is bijna goedkoper. :upside_down_face: :wink:

4 likes

Dit glas vervangen is het best, tandpasta ( net als koperpoets etc) werkt perfect als de krasjes niet zo diep zijn.

Weet je trouwens dat zo’n soortgelijke horloge in de Tommy Hilfiger winkel bij outlet Roermond nu 35 euro kost…

Bij plexiglas. Bij mineraal kansloos. Again, speaking from experience.

6 likes

nieuw horloge of nieuw glaasje, eerste is goedkoper :wink:

2 likes

Wellicht is jouw reikwijdte van ervaringen minder inclusief dan je zelf denkt? Succes verder met jouw comfort zone

Precies, in dit specifieke geval is een nieuw horloge aanzienlijk minder werk en echt een goedkope optie

1 like

Ehm

:point_up:

Stel je voor dat tandpasta glas zou kunnen polijsten. Arme tandjes. :rofl:

Nee. Maar het staat iedereen vrij zich aan zijn/haar/xi/xer illusies vast te klampen. :slightly_smiling_face:

Vervangen die handel.

4 likes

Wat zijn we weer aardig op de eerste kerstdag zeg!!
Kom op; nieuw glaasje erin; mineraal of saffier.
Polijsten gaat niet.

1 like

Succes met de rest van je rancuneuze leven, naamgenoot. Je bent gvd net zo lang lid als ik, maar komt met trol-achtige antwoorden. :tumbler_glass: Tijd om eens wat quality time door te brengen met wat mensen. Als je die kent.

7 likes

Realiseer je je dat je tegen een horlogemaker (PeterLC) praat? Iemand die niet maar wat voor de vuist weg zwamt, maar weet waar het over gaat.

Je stelling dat je mineraalglas kunt ontdoen van krasjes met tandpasta is volstrekte onzin. Ik heb zelf geëxperimenteerd met zo ongeveer alles, van diamantpasta en cerium tot tandpasta etc. Diamantpasta werkt vrij aardig, maar het is 't niet waard qua investering in Euro’s en tijd. Niet stom doen. Gewoon vervangen.

13 likes

Onhandige opmerking van je Bernard, ik schrijf notabene uren geleden al dat bij de outlet een dergelijk Tommy Hilfiger horloge voor 35 euro is aan te schaffen en dat vervangen dus de beste optie is, lees goed wat ik schrijf… bovendien er zijn ook horlogemakers die echt niet alles weten hoor… Maar blijf geloven wat je wil, dat jij iets nooit voor elkaar hebt gekregen wil niet perse zeggen dat een ander daarmee andere ervaringen kan hebben, jullie hebben echt niet alle wijsheid in pacht zou je, jullie dat wel graag willen denken , fijne kerst verder, het is weer te gezellig hier

Je bent kennelijk echt een rancuneus figuur dat zonder reden @PeterLC aanvalt. Beetje op de man spelen (“dat jij nooit iets voor elkaar hebt gekregen…”).

Eigenlijk ben je gewoon een eikel als je met nota bene kerst je zo gedraagt.

Dat bewijs je zelf wel met je bericht.

Daarbij is je uitleg kul.

Met ceriumoxide heb ik ooit een Seiko hardlex glas krasvrij gekregen. Kostte me - met een dremel - een hele avond. Diamantpasta werkt een stuk sneller, maar met een bekrast glas als hier? Tijden werk.

Tandpasta? Daaaaaahaaaag. Je bent met oud en nieuw nog bezig. Tandpasta werkt wel heel goed tegen verfspetters enz op glas. Maar dat is troep die op je glas zit, geen stukje glas dat weg is.

7 likes

Allemaal gezellig gecourmet, mannen?

Goed bezig, pik. :joy:

3 likes

Veel wijn, en erg zure, blijkbaar.

Maar goed, als je een perpetuum mobile, een zalfje tegen kanker of een kaart van Atlantis zoekt, de meneer hierboven heeft die zonder twijfel ook liggen.

3 likes

En dat verwijt jij anderen ipv jezelf … ?
Je bent een beetje een betwetertje.
Man, man , man… :joy:

Fijne kerst trouwens ook !

3 likes