Krasjes in rvs staal

Beste collega’s ik ben nieuw hier op het forum maar heb toch al menige tijd door gebracht op het forum met lezen.
Nu heb ik een probleem met mijn horloge het betreft een breitling navitimer deze horloge heb ik van mijn vrouw gekregen voor mijn nieuwjaar dus is nog maar een paar weken oud. Nu loop ik daar juist tegen de gevel van ons huis met mijn horloge ik durfde eerst al niet te kijken maar op het glas is géén krasje er op maar juist naast het glas heb je een klein randje in rvs staal en daar zijn nu wat kleine krasjes, dit vind ik zo erg. Nu was mijn vraag zou ik dit kunnen laten repareren met terug te laten polijsten of is dit niet te repareren of hebben jullie misshien een ander idee om dit te maken hopelijk weten jullie raad want ik heb het nog niet durven vertellen tegen mijn vrouw.

Groeten

Tja, heel vervelend ik ken het. Deze dingen gebeuren alleen met nieuwe horloges :frowning:

Je kunt het horloge door Breitling laten opknappen, maar dat kost een paar honderd Euro, omdat ze dan gelijk een service beurt uitvoeren. Goedkoper is om een naar goede horlogemaker te gaan om het te laten herstellen, dit is in ieder geval goedkoper.

Zelf zou je het ook kunnen proberen weg te polijsten als het slechts oppervlakkige krasjes zijn. Op marktplaats.nl kun je daarvoor Cape Cod doekjes kopen die zeer goed werken. Ik zou wel oppassen voor het te werk gaan met een dremel, dat gaat gauw te snel.

Jürgen Schreef:

Tja, heel vervelend ik ken het. Deze dingen
gebeuren alleen met nieuwe horloges

Je kunt het horloge door Breitling laten
opknappen, maar dat kost een paar honderd Euro,
omdat ze dan gelijk een service beurt uitvoeren.
Goedkoper is om een naar goede horlogemaker te
gaan om het te laten herstellen, dit is in ieder
geval goedkoper.

Zelf zou je het ook kunnen proberen weg te
polijsten als het slechts oppervlakkige krasjes
zijn. Op marktplaats.nl kun je daarvoor Cape Cod
doekjes kopen die zeer goed werken. Ik zou wel
oppassen voor het te werk gaan met een dremel, dat
gaat gauw te snel.

Bedankt om zo snel te reageren ik zal het eerst proberen met de cape cod doekjes moest dit niet lukken zal ik het horloge maar terug naar de juwelier brengen. Dus kan ik nog even wachten met het te vertellen tegen mijn vrouw.

Welke *&^%$()_ loopt met zijn horloge tegen een gevel aan ?

Drank maakt meer kapot dan je lief is, hoor (td) :D:D

Geintje, hoor.

Bijzonder vervelend en ik ken het vervelende gevoel wat hiermee gepaard gaat. Hoe erg zijn de beschadigingen ?
Ik zou er niet mee naar een juwelier gaan maar naar een horlogemaker. Wanneer je er zelf geen ervaring mee hebt, zeker niet zelf aan beginnen.

Reken erop dat er in de toekomst toch nog wel wat gebruikssporen bijkomen, je kunt nog zo voorzichtig zijn (like me) maar er komen toch wat gebruikssporen op.

De cape cod doekjes werken wel redelijk, hier is nog iets om krassen of krasjes mee weg te halen

http://www.mwrforum.net/cgi-bin/px.pl?read=61692

Lucien Schreef:

Welke *&^%$()_ loopt met zijn horloge tegen
een gevel aan ?

Drank maakt meer kapot dan je lief is, hoor

Geintje, hoor.

Bijzonder vervelend en ik ken het vervelende
gevoel wat hiermee gepaard gaat. Hoe erg zijn
de beschadigingen ?
Ik zou er niet mee naar een juwelier gaan maar
naar een horlogemaker. Wanneer je er zelf geen
ervaring mee hebt, zeker niet zelf aan beginnen.

Reken erop dat er in de toekomst toch nog wel wat
gebruikssporen bijkomen, je kunt nog zo
voorzichtig zijn (like me) maar er komen toch wat
gebruikssporen op.

De cape cod doekjes werken wel redelijk, hier is
nog iets om krassen of krasjes mee weg te halen

Ik weet het stomme klojo dat ik ben en dan is het nog maar de 2 de keer dat ik ze aanhad. Had ze gekregen voor nieuwjaar en ze heeft altijd in het doosje gezeten, klinkt misschien dom maar ik had echt bang dat er iets aan zou komen een horloge van 4300euro vind ik toch enorm duur en voila het is al gebeurd had beter mijne oude tommy aan gehouden en rustig naar de breitling blijven kijken. Ik heb bij jurgen de Cape Cod® metaal polijst doekjes besteld dus laat ons hopen dat het werkt.

@ vaillant,
de eerste doet altijd het meeste zeer, maar wat heb je aan een mooi horloge in een doosje?
ik ben zelf altijd van het gebruiken, een auto om te rijden, een horloge om te dragen, geen plastic op de bank en stoelen, en ach, enige ‘gebruikssporen’ horen daar nu eenmaal bij.
succes ermee en vooral veel draagplezier !
groet, frank.