Krasjes kast

Hallo allemaal,

Ik heb een Omega Seamaster op het oog, welke aan de zijkant van de kast van krasjes heeft, zie de foto’s.
Ik ben benieuwd of deze er gemakkelijk uit te halen zijn, misschien dmv polijsten maar ik heb wel eens gelezen dat dat niet altijd een goed idee is. Alvast bedankt voor de tips!

Lekker laten zitten, krasjes komen er toch wel in.

2 likes

Klopt maar die op foto 1 vind ik best storend

Geen horloges gaan dragen dan. Zitten er zo op.

Dan is het simpel Joost1901,

wanneer je het, zoals je tikt, best storend vind: walk away

1 like

Ik vind ze prachtig! Die krasjes :kissing_heart:

Op mijn gloednieuwe Sub zitten ook al krasjes. De gepolijste delen hou je niet krasvrij. De bracelet, clasp en achterzijde zijn ook al gaan ‘leven’. Hoort erbij. Doet pijn bij de eerste, maar je moet de ‘klik’ maken, gewoon dragen, en aanvaarden dat geen enkel gebruiksvoorwerp perfect is/blijft.

Deuken en putjes, dát is iets anders :zipper_mouth_face:

Haarlijntjes en krasjes vind ik ook echt geen issue, ik vraag me alleen af of die op foto 1 nog enigszins weg te poetsen valt ?

Ik gok dat het heel oppervlakkig is, maar lastig te beoordelen. Als dat zo is, is het er zo uit. Maar mijn tip: eerst een tijdje dragen. Als het je er na een maand nog steeds ergert, dan zou ik er pas wat aan laten doen.

1 like

Welke krassen? Ik zie er geen.

Ik zal zeker niet gaan polijsten op het niet gepolijste deel waar de krassen zitten

M’n nieuwe Oyster perpetual 41 klein krasje op de gladde bezel de pijn die ik ervaar er door is onbeschrijfbaar, oké nu serieus het is kut maar het gebeurd.

Je zou eventueel cape cod proberen,daar gaan ze waarschijnlijk ook mee weg,lichte haarlijntjes, geen diepe krassen.

Lijkt me op het geborsteld deel te zijn. Dan is het niet zo simpel om zelf even te doen. En als je het doet, staan ze er na een maand of drie wel terug op.

Gewoon dragen, de krassen erbij nemen en als ze echt storen bij de service laten opschonen door Omega. Heb je het zo goed als nieuw terug.

1 like

NIET doen op de geborstelde delen! Tenzij je er een spiegel van wilt maken…

2 likes

Klopt ja, zie het nu pas…Ik dacht op het bling bling gedeelte.

1 like

Ik heb dezelfde (maar niet met oranje cijfers). Ken het horloge maar al te goed :blush:

1 like

NEEEE, je horloge gaat naar de kloten. Nooit op geborsteld met capecod

1 like

Ik zou ze gewoon laten zitten. Binnen de kortste keren zitten die er weer op. Hoort gewoon bij het dragen van een horloge. Zelf aan de gang gaan om de kast te herstellen is in mijn ogen uiteindelijk kwalijker dan die krassen. Als het echt stoort zou ik het bij een horlogemaker laten herstellen.

Ok maar krassen op het geborstelde gedeelte is dus erg lastig begrijp ik? Of weet een horlogemaker daar wel raad mee?