Krasjes op metalen band

Geachte mede liefhebbers,

Onderstaand een foto van de sluiting van mijn Tag Heuer. Er zitten wat krasjes op de sluiting die mij een klein beetje storen en waar ik graag wat aan zou doen. Nu weet ik niet welk product en op welke wijze ik hier wat aan kan doen. Jullie advies in dezen is meer dan welkom en word zeer gewaardeerd.

Gewoon koperpoets…:wink:

Opgelet, met een produkt als koperpoets of Brasso bv. ga je de band POLIJSTEN, dus GLIMMEND maken. De meeste banden zijn echter uit “geborsteld” staal gemaakt(gematteerd).
Je kan dit effect bekomen door er gelijkmatig met een SCOTCH BRITE schuursponje over te gaan. Dit zijn sponsjes met een groene zijde uit een soort harde kunsstof, bedoeld om keukengerei te schuren.
Als je dit verstandig gebruikt is dit vrij onschuldig, doch het effect duurt niet zo super-lang.
Je kan dit ook bekomen door zeer fijn schuurpapier dat horlogemakers gebruiken ( op de Rikketik kan je dat wel vinden ); hiervan is het effect diepgaander, doch het zal wellicht nog wat meer vaardigheid vereisen.

Ah, nog een tip: sommige mensen kleven een stukje SCHOTC MAGIC TAPE over het slot van hun horlogeband. Dit is vrijwel onzichtbaar, en het beschermt prima tegen haarkrasjes.

Kan ik beamen:

Bij gepolijste banden: koperpoets.

Bij matte banden: best fijn schuurpapier op basis van plastic folie (ikzelf gebruik dat van AF Switserland in verschillende gradaties) of bij gebrek daaraan ScotchBrite.

En verder: oefening baart kunst :slight_smile:

Met Gepolijste Groeten,

Morse.

Er is ook nog Cape Cod.

Maar zo te zien zijn het maar hele kleine krasjes, die krijg je toch wel al ben je er nog zo voorzichtig mee :wink:

Of de krassen er gewoonweg in laten, zoals je inmiddels al op het andere forum hebt vermeld…

Ach, soms vraag ik me af… waarom nog ernstig advies geven ? :sunglasses:

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Morse Schreef:

Of de krassen er gewoonweg in laten, zoals je
inmiddels al op het andere forum hebt vermeld…

Ach, soms vraag ik me af… waarom nog ernstig
advies geven ? :sunglasses:

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Yep, maar ik heb toch ook graag kras-vrije stalen horloge-banden.
En ik heb hier op het forum ( én bij Freddy & Morse ) toch al héél wat bijgeleerd.

Ik ben nog ver van een horlogemaker, maar ik ben nu toch al in het stadium dat ik banden kan inkorten, batterijtjes vervangen enz…

Krasjes storen ALTIJD. Ik ben ook misschien een pietje-precies, maar krasjes wegwerken kan imho iedereen, mits wat oefening en geduld.

Ach, soms vraag ik me af… waarom nog ernstig
advies geven ? :sunglasses:

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Wat bedoel je met deze opmerking Morse? De vraag van mij was serieus. Niet zozeer omdat ik mij stoorde aan wat krasjes op mijn horloge maar meer omdat ik wat wilde leren. Alle reacties op mijn vraag, ook de jouwe, waardeer ik zeer.

Hoi Joram,

Ik bedoel daar niks negatiefs mee hoor, maar ik merk dat op dit forum dikwijls meer waardevol advies wordt gegeven over technische vragen (imho toch interessanter dan gewoon de dure stukjes “showen”), terwijl daar dan amper reactie of positieve respons op volgt.

In dit geval las ik gewoon op het andere forum dat je de forumleden aldaar dankt voor hun advies om gewoonweg… niks te doen… vandaar…

Maar, toegegeven, misschien was m’n reactie wat voorbarig…

Ben in elk geval blij te lezen dat je ons avies hier toch ook waardeert .:slight_smile:

Met Behulpzame Groeten,

Morse.

Morse Schreef:

Hoi Joram,

Ik bedoel daar niks negatiefs mee hoor, maar ik
merk dat op dit forum dikwijls meer waardevol
advies wordt gegeven over technische vragen (imho
toch interessanter dan gewoon de dure stukjes
"showen"), terwijl daar dan amper reactie of
positieve respons op volgt.

In dit geval las ik gewoon op het andere forum dat
je de forumleden aldaar dankt voor hun advies om
gewoonweg… niks te doen… vandaar…

Maar, toegegeven, misschien was m’n reactie wat
voorbarig…

Ben in elk geval blij te lezen dat je ons avies
hier toch ook waardeert .:slight_smile:

Met Behulpzame Groeten,

Morse.

Hallo Morse,

Complimenten voor deze goed afgewogen en subtiele reactie.(tu)

Gr. JanJ.

Bedankt voor de opheldering Morse!

Je kunt ook gewoon advies geven, hoeft niet altijd ernstig te zijn…!!! :slight_smile:

Ed

Hoi Joram,

Wel eens gedacht aan een ‘krasvrij’ horloge, bijv. van Rado.
Ben je gelijk van beschadigingen, die je normaal altijd krijgt, af (Rado-keramisch en dus krasvrij)

Groeten