Hallo,
Hoe het zo gekomen is, weet ik niet, maar er zitten een paar krasjes op mijn Seiko Presage Cocktail. Je ziet ze alleen als het licht er precies op schijnt, maar toch: die krasjes storen me. Polijsten bij hardlex heeft geen zin, zo heb ik begrepen, dus ik zou het glas willen vervangen door saffier. Ik kan alleen het juiste glaasje niet vinden. Ik heb al gekeken bij Monsterwatches en bij Ali.
De diameter van het horloge is 38,5mm, het type is SRPExxJ1, kastcode 4R35-04A0.
Hiereen foto. De krassen zitten ongeveer in het midden, over de minutenwijzer:
Kan gewoon hoor, gebold glas is wat lastiger om niet tot lachspiegel te poetsen maar door de hardheid gaat dat ook niet snel. Ik heb zelf ook krassen uit het hardlex van mijn Presage gepoetst.
Gebruik ceriumoxide en een polijstschijf met lage toeren om de temperatuur niet te ver op te laten lopen.
Duidelijke video. Repareren is dus te doen, maar het kost wel wat. Die man in de video zegt er ook nog bij dat saffier bij dit type horloge niet kan! Dat is eigenlijk toch heel merkwaardig, want mineraal is gewoon te kwetsbaar.
Maar goed, toch een optie erbij.
Plexi is wel fijn, omdat je de krasjes er heel gemakkelijk uitpoetst met polywatch, maar het is ook wel minder mooi. Wel de simpelste oplossing, denk ik.