krasjes uit horlogeband krijgen

Ben ik weer toppers,

Tips welkom op zelf krasjes uit je horlogeband te verwijderen??
Thankssss

Is het bandje van leer, gewoon de krasjes eruit knippen.

Is het bandje van staal, dan schijnt cape cod te werken. Je moet wel een vakman zijn of op z’n minst de techniek kennen, zodat de betreffende schakel niet ineens een andere look heeft ten opzichte van de andere schakels.

Ik zag ook nog iets over polywatch… Maar goed, het internet staat vol met opties!

1 like

Voor een niet glimmende, niet te dure, stalen band, de groene kand van een schuursponsje, rustig één kant op

2 likes

Haii topper.

@lasteraar heeft daar tips voor. Moet je wel een dremel hebben.

3 likes

Polywatch heb ik ook al meerdere malen over gehoord, alleen weet niet of dit echt helpt.

uhm zal voor mijn cartier zijn…

Wat voor afwerking heeft de band?

1 like

het is een Cartier Roadster?

wellicht wat foto’s plaatsen, dan weten we allemaal wat het probleem is…

Dat weet ik helaas ook niet… Heb nog nooit krasjes hoeven weghalen.

Ik bedenk me ineens dat ik laatst krasjes op een auto heb weggehaald met een wonderspons van de action.

2 likes

Dat is met name uitstekend bruikbaar wanneer je bandje van plexiglas is gemaakt.

17 likes

1 like

Niet mieten, gewoon lichtjes een schuursponsje eroverheen halen.

Behalve natuurlijk over de gepolijste delen :pleading_face:

1 like

Voor gepolijste banden wel :wink:

Voor geborsteld schuursponsje of scotch brite

Plexiglas polywatch

Maar misschien gewoon even naar een vakman :sweat_smile:

1 like

Zou het toch wegbrengen… zeker als je 2 linkerhanden hebt zoals ik. Misschien kan Dik Wakker iets voor je betekenen?

Beter een dremel.

Met zo’n cape cod doekje poets je echt uren voor een beetje resultaat

1 like

Vooral met Cartier ga je toch even naar de vakman.

Kijk voor je goedkopere horloges:

Capecod voor lichte krassen in gepolijste delen van kast of band.
Gebrushte delen die niet in een cirkel is gebrushed kan met een schuurspons zoals eerder aan is gegeven, of met een bergeon 2834 pen.

Die laatste is wat grof dus misschien eerst even oefenen op een ander stukje metaal, zodat je er een feeling voor krijgt.

Mijn beste tip is eigenlijk om je krassen te omarmen en er van te houden. Krassen zijn net littekens, ze hebben allemaal een verhaal, en je gaat er veel meer verzamelen dan één. Een horloge is naast een sierraad ook een gebruiksvoorwerp aan het einde van de dag.

1 like