Ik heb al even (best lang dus) een mooi en simpel hugo boss horloge en daar zijn jammer genoeg in de loop der tijd wat krasjes opgekomen. En niet alleen op het glas maar ook op de kast. Nu is mijn vraag aan jullie wat kan ik het beste doen en welke producten heb ik daar voor nodig.
Saffier krast niet. Je zou kunnen zien of je een juwelier kunt vinden die er saffier in zou zetten.
Mineraalglas, er vanuit gaande dat dat het glas op de Boss is, valt volgens mij niet te polijsten met huis, tuin en keuken middelen. Een nieuw glaasje van Boss zou dus een optie zijn.
Als het echter acryl/plexiglas is kun je het oppoetsen. Maar dat zou me verbazen in het geval van dit horloge.
Cape Cod inderdaad voor de kast (6 euro voor 2 doekjes in een zakje ) en voor het glas zou je kunnen navragen op o.a. www.horlogeglas.nl of ze voor dit model een saffier glaasje kunnen maken. Dat is veel meer krasbestendig dan mineraalglas wat er nu in zit.
@MotoSkooly Beadankt voor de tip, maar een vraag, als ik het glas heb en het er in wil zetten. Is dat zelf te doen of zou ik een juwelier moetten raadplegen?
@HanDavinci kan je haarfijn uitleggen hoe moeilijk het is om een glaastje te zetten en welk gereedschap je er bij nodig hebt.
Weliswaar vanuit de invalshoek modding, maar toch.
Tenzij je het gereedschap hebt of aan wilt schaffen zou ik het via een horlogemaker / glaszetter laten doen. Juweliers zijn meestal niet van de techniek.
ALs jij een type McGyver bent en een horlogesluiter/glaspers hebt zou je het zelf kunnen proberen. In alle andere gevallen zou ik het laten doen. Als het horloge overigens geen sentimentele waarde heeft zou ik even doorsparen voor een ander horloge met saffier glas erin. Komen er regelmatig hier op de horlogemarkt voorbij soms voor iets meer dan 100 euro!