Krassen in vintage hesalite glaasje fixen

Forumvrienden,

Ik heb een jaren '50 Omega Seamaster met hesalite / plexi glaasje. Ik draag het graag en veel dus er komen soms wat krasjes op. Ik begreep dat je dit eenvoudig kan oplossen met polywatch.

Moet ik nog op specifieke zaken letten? Hoe ga je het best te werk? Tips zijn van harte welkom!

Dank!

Hoi!

Het is vrij eenvoudig. Wat ik meestal doe (afhankelijk van de diepte van de krassen) is gebruik maken van schuurpapier. Heb een set gekocht met P1000, P2000, P4000 en P5000.

Je begint met het afplakken van alles wat niet geschuurd moet worden en gaat van grof naar fijn. Niet bang zijn, gewoon schuren. Bij echt lichte krasjes kun je met de P4000 beginnen.

P4000 - schoonmaken met licht vochtige doek. Over naar P5000. Schoonmaken met licht vochtige doek. Dan met Polywax aan de slag, ik doe dat soms tegelijk met P5000 schuurpapier maar kan ook met gewoon een doek.

2 likes

Met polywatch hoeft er geen schuurpapier gebruikt te worden als het oppervlakkige krassen zijn:

2 likes

Ik heb een mooi resultaat behaald met eerst droog schuren met P1200 schuurpapier, oppervlak afvegen en dan nat polijsten met micromesh pads van 1500 to 10000 en regelmatig het oppervlak droogvegen. Ik had geen Polywatch en ik heb dan Commandant 4 gebruikt en een microvezeldoekje als laatste stap.

2 likes
2 likes

Veel dank! Ik had misschien even moeten zoeken :joy:

Als je aan de slag gaat met schuurpapier ALTIJD nat schuren.
Zo voer je het materieel beter af en krijg je geen ophoping van stof in je schuurpapier.

Waterproof schuurpapier heeft ook een andere structuur dan normaal schuurpapier.

Verder goed nadenken of je dit wilt, want je gaat je Omega logo op je glaasje ook wegschuren :wink:

1 like

Ik dacht gelezen te hebben dat het aan de onderzijde zit, dan moet je wel erg je best doen.

4 likes

Dat weet ik wel zeker. :+1:

5 likes

Oh haha ja in dat geval krijg je hem niet weg geschuurd idd

2 likes

3 woorden: polywatch

3 likes

Toevallig net gedaan.

Polywatch en even deze video kijken:

Ik kreeg nog als tip om eerst rustig te poetsen met drie kleine “bolletjes” polywatch op het glaasje. Daarna lekker veel zoals in de video. Ik heb een watje gebruikt, maar die absorbeert best veel van het middel. Heb daarna een doekje waarmee je bril glazen poetst gebruikt. Ging erg goed!

2 likes

Ik herinner me deze post nog van destijds. Toen ik m’n shop nog had. Was easy to read. Leuk.

2 likes

1 woord: tandpasta

1 like

giphy

2 likes