Krassen op echt glas?

Als jij de koperpoets meeneemt.

Dat is jammer, ik ga eens kijken of ik toch niet ergens een nieuw glaasje kan opduikelen.

ik zou zelf niet met je horloge naar carglass gaan, ik heb wel zitten bedenken
dat je het wel moet kunnen polijsten, ik werk bij (nog) philips en daar polijsten we de wafers (plakken vol met chips)
en die zijn in principe ook van glas, het nadeel ervan is wel dat mechanisch gaat met een schuurvloeistof die ook zā€™n chemische werking heeft.
het horloge van mijn collega was niet waterdicht en kon daar dus ook niet tegen.

ik heb geen idee van de waarde , maar als je niet aan een glaasje kunt komen en je het wel wilt laten testen dan meld het maar. (dat geheel op eigen risico :smiley: )

Het idee is natuurlijk leuk, ik zal eens kijken of ik een andere kandidaat heb :smiley:

ik hoor het wel

Het valt me allemaal een beetje tegen, op zoek naar allerlei huis tuin en keukenmiddeltjes.
Als liefhebber van uurwerken in het algemeen restaureer/repareer ik ze zoals het hoort, kan ik een onderdeel, bijv.een glas, niet meer vinden dan maak ik het opnieuw.
Ik denk dat je je liefhebberij wel serieus moet nemen, je draagt je horloge toch met liefde, behandel hem dan ook als dusdanig, hiervan zijn er genoeg voorbeelden op dit forum.
Groetjes,
Miguel

he henrik, ik lees net dit :
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=1932539&rid=0

Goede tip, dat ga ik proberen als ik geen nieuw glaasje kan vinden.

Ik denk niet dat het een echte kras was maar iets dat op het glas was, zoals men soms een ā€œkrasā€ op je auto hebt.
En met een pate kan verwijderd worden.
Het materiaal waarmee je polijst moet harder zijn dan het in dit geval het glas is.Voor safier of glas is dat een diamantpate.

In dit geval op timezone, kan het gaan om een pasta die de kras opvuld en onzichtbaar wordt.
Bij antireflexglazen zal ook die laag verdwijnen ???
Heb er voor de rest geen ondervinding mee.
Een optieker kan een glasrand van een bril ook polijsten (met diamant), maar op het bol gedeelte van het glas zal er dan een plat vlak zijn (lichtjes afgeplat) en kan dan ook een vertekend beeld geven.

Ik heb hier een horloge waar een kras (een streep) op was van metaal, geen echte kras in het glas maar op het glas.
Met verschillende producten geprobeerd het eraf te krijgen maar lukte niet.
Heb dan polijstpasta voor staal genomen en dan ging het er wel af. Door gebruik te maken van een feuter op de flexibel. Maar echte diepe krassen ???, ik wil het nog eerst zien.