Krassen op echt glas?

Ik heb net een horloge binnen gekregen (daarover later een eigen topic) met een echt glazen glaasje waarop behoorlijke krassen zitten. Het is geen saffier glas, ook geen kunststof dus ik vraag me (jullie) af of ik dat er uit kan krijgen?

misschien dat ze hem bij carglass kunnen repareren , mijn auto ruit is ook weer perfect

1 like

huh carglass is toch een grapje hè

Carglass??
Ik zie me al aankomen. LOL

Long je was me net voor.
Misschien is het geen grapje.
Ik heb er nog nooit van gehoord maar theoretisch kan het.
Je kan een lichte beschadiging op laten vullen.

Ik probeer zelf altijd scratch remover van valma.
Ik denk dat het mineraal glas is,indien er een top/coating laagje opzit dan zou ik niet gaan polijsten.
Zijn het diep krassen of veel krassen.
Als je je nagel erin kan zetten dan ben ik bang dat er een nw glaasje in moet.
sukses.

Destijds bij de oplevering van mijn woning zat ook een kras in een van de ruiten, die is er toen uitgepoetst. Wellicht als het niet te diepe krassen zijn kan dat hier ook. Maar de vergelijking gaat misschien niet op, dus houd me ten goede…dit is puur natte vinger werk.

ik zou dan toch voor autotaalglas gaan :smiley:

Het is denk ik ook mineraal glas. Maar of er een coating op zit? De krassen zijn niet heeeeel erg diep maar wel heel duidelijk aanwezig. Ik heb nog aan polywatch zitten denken maar dat is alleen voor kunststof glas. Ik heb op de website van polywatch gelezen dat de werking ervan deels is dat het de toplaag van het kunststof oplost en door dat er weer overheen te wrijven met het opgeloste kunststof de krasjes vult. Heel handig maar laat dus nooit een druppeltje polywatch op je kunststofglaasje achter, wie weet heb je even later een cabrio :smiley:
Het horloge en het glaasje komen uit de jaren 70 en het probleem is dat er aan de binnenkant op het glas een opdruk zit waardoor het vervangen van het glaasje geen optie is.

Ik denk dat je beter een nieuw glas erin moet laten zetten als je de krassen hieruit wil polijsten vervormt het beeld of je moet hem in zijn geheel polijsten, een nieuw glas (mineraal kost nagenoeg niets ) is beter en misschien kun je dan gelijk een saffier glas bestellen.
succes

Niet de moeilijke weg kiezen, laat je glas vervangen.
Mineraal glas kost niet zoveel, saffier is een ander verhaal.
Wat betreft de opdruk aan de binnenzijde, er zijn bedrijven die dat op nieuw glas kunnen aanbrengen.
Wat betreft Carglass, sorry, maar wat is er mis met de uurwerkhersteller, die dit werk dagelijks uitvoerd?
Groetjes,
Miguel

kweenie wat voor opdruk dat is, maar onderstaande glazen met aan de onderzijde opgedrukte schaal zijn gewoon te koop:

Lijken ze hier misschien een beetje op??
Groet,

Voila het glas met de krassen en opdruk (Zodiac-logo en indexering) met daaronder het horloge:

Ik dacht eerst dat het een Astrographic was maar volgens mij is dit een Orbiter (weet het niet zeker). Een Orbiter schijnt zeldzamer te zijn, het heeft een hack set automatisch uurwerk. De verkoper vond er op het laatste moment ook nog de originele band bij :slight_smile:
Ik vind het een erg mooi horloge (rare smaak heb ik he?) maar die krassen…

Koperpoets wil ook wel eens helpen lichte krassen te verwijderen… (ook bij autoruiten :D:D

Serieus?

leuke aparte aanwinst (tu)

Ja serieus, is een oud middeltje uit grootmoeders tijd.
Ik heb het niet zelf uit kunnen testen…

Heb je een auto? :smiley:

Ja… 2 oude maar geen krassen in het glas…(:D(:smiley:

Maar die kun je toch wel even maken? :slight_smile:

Kom jij ze er dan uitpoetsen??

Spijtig, maar je zal de krassen er niet uitkrijgen door te polijsten.
Enige optie, nieuw glas.

Moest men toch ergens het kunnen polijsten (diamantpoeder ?) zou men het glas moeten inklemmen en zou de opdruk door te bewerken er kunnen afgaan, ook al staat het aan de binnenkant.