Krassen stalen band

Hi,

Heeft er iemand een tip over het oppoetsen van een stalen band om zo (on)diepe krassen te verwijderen?

Welk middel kun je hier het best voor gebruiken?

Bedankt

Gr. Roy

3 likes

Hangt van je bandafwerking af. Als het hoogglans is kan je Cape Cod of vergelijkbaar gebruiken.

1 like

Heb goede ervaring met Turtle wax all metal polish.

1 like

Gwn bij de fabriek of een prof laten polijsten ik zou niet adviseren om daar een paar tientjes op te besparen krijg je later spijt van

1 like

I.c.m. een onderhoudsbeurt kost het meestal niet zoveel dat is wat ik zou doe als ik em zou willen laten polijsten.

Hoi Roy. Om wat voor horloge gaat het? Ik krijg zelf nagenoeg alles eruit bij geborstelde banden zonder polijsten. De fabrikant moet je ver van weg blijven, deze polijsten vaak waardoor de borstel finish verloren gaat.

1 like

Om hier(zinnige) hulp bij te krijgen ga je wel meer info moeten geven of je kan rampzalig de boel verknoeien.
Welke finish zit op de band?Is er een afwisseling van brush of polish of is het een egale uniforme
eindafwerking in een van hogervernoemde afwerkingen?Is er mogelijk een tweede kleurschakering?Best gewoon een foto plaatsen.Vandaar kunnen we beter helpen.

Ehh, dit ga je niet oplossen met een lichte polish, denk ik. Zelf heb ik goede ervaring met Dick Wakker van Horloge Polijsten. Vraagt ook niet de hoofdprijs. Houd er alleen wel rekening mee dat een deel van de krassen vermoedelijk ook na polijsten snel weer terug is bij gelijk gebruik.

https://horlogepolijsten.nl/?gclid=Cj0KCQiAsburBhCIARIsAExmsu5eF7wk0JvLiOwz8gpaFPSmlWXfFQyuoVG906gLXj4vMwdAQh2XE5IaAl1iEALw_wcB

1 like

De doe het zelf optie?Dit wordt knip en plakwerk.Schaf je een rol afplaktape in de action aan.Ze hebben verschillende handige formaten.De grote stukken schijnen mij gebrusht .Dit moet op te lossen zijn door in eenzelfde richting (lengterichting)te glijden met een jexsponje of gelijkaardig iets.Glijden niet wrijven aub.
Daarna knip en plakwerk (de gebrushte stukken afplakken en met dremel en vilttip plus polijstprodukt
(wasbasis of metalpoets etc.)aan de slag op die 2 treinsporen.Is te doen mits geduld.Voor topwerk moet je naar polijsttoppers hier op hf zijn er wel.

3 likes

Met de groene kant van een keukensponsje.

7 likes

Hij zag er beter uit voordat je dat deed. Maar ik stel dan ook voor dat je hem er in het vervolg in de richting van de borsteling overheen haalt, en niet overdwars. :rofl:

5 likes

Soms, heel soms, klik je 2 foto’s aan en komen ze in omgekeerde volgorde in het topic terecht.
Je kunt dan 2 dingen doen.
Je verwijderd je reactie en plaatst deze opnieuw in de hoop dat het er dan wel goed op komt staan.
Of,
Je gaat er van uit dat de gemiddelde HF bezoeker wel begrijpt hoe je het bedoeld.
Ik heb hier voor het 2e gekozen.
Overschatting van mijn forumgenoten? :wink:

5 likes

Bedankt allemaal!
Ik denk dat ik t het eens ga proberen :slightly_smiling_face:

Ik heb m drempel met polijstkopje.
Is Commandant een goede metaalpoets? Of HG staal poets?

Drempel = Dremel

Geweldig resultaat!

1 like

Hier ook laatst de schuurspons techniek toegepast​:grin::+1:

1 like

Inderdaad. Schuursponsje

In de betere DHZ zaak (of zelfs in de action!) is er soms een pakket met een grijze, groene en rode (bordeaux) schuurmatje.
Die zijn 15cm x 7cm ofzo
En de kleur is de fijnheid van de korrel.

Zoiets
Bekijk Scotch Brite 5x pads - Schuurpad - Schuurspons - Schuursponzen - Makkelijk licht schuren - verschillende korrel - gratis verzenden op: https://www.bol.com/nl/p/scotch-brite-5x-pads-schuurpad-schuurspons-schuursponzen-makkelijk-licht-schuren-verschillende-korrel-gratis-verzenden/9200000128442019?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Gaat prima

Wel vervelend als de band geborsteld is met gepolijste delen

Nee joh, gewoon gevoel voor humor. :slight_smile: Ik vond 'm leuk. Maar die gesp is goed gelukt! :+1: Niet slecht met een ordinair schuursponsje.

2 likes