Krassen Swatch glaasje

Is er een huis tuin en keuken manier om krassen uit een Swatch glaasje te krijgen ?

(heb dingen gelezen over koperpoets, tandpaste, enz)

Wat werkt hiervan goed en haast foolproof ?

Je hebt er ook speciale polijst middelen voor. Bijvoorbeeld zo een tube om krasjes uit het schermpje van je mobieltje te halen. Tandpasta werkt ook. Maar ik durf geen foolproof advies te geven, heb ik te weinig ervaring mee.

Ik heb namelijk een hekel aan krassen op 't glas. Bij mij is het merendeel daarom van saffierglas.

Commandant cleaner werkt uitstekend.

vouwfietser Schreef:

Commandant cleaner werkt uitstekend.

+1. Heb ook de tube pasta die marnix noemt maar de cleaner werkt ook prima

Dit is wat Swatch zelf adviseert:

http://www.swatch.com/nl_nl/customerservices/maintenance.html

Ok, ga 1 voor 1 eens uitproberen.

Commadant is dat spul voor auto’s toch ?

Als je erntige krassen hebt beginnen met heel fijn schuurpapier,
daarna Jif, Silvo/Brasso en dan tanpasta (van die ouderwetse Prodent die
een beetje polijst). Kind kan de was doen…

Commadant is dat spul voor auto’s toch ?
Precies, je doet tien jaar met een blikje.

Gewoon tien minuten poetsen met een zachte katoenen doek: rondjes draaien.
Ik gebruik het liefst oude T-shirts, het glaasje wordt als nieuw.

Polywatch, verkrijgbaar in de SWATCH winkels.

Werkt perfect op kleine krassen, grotere eerst met de fijnste waterproof die je kunt krijgen.

Dremel;)
Werkt super!

tijmen2 Schreef:

Dremel;)
Werkt super!

dan zou ik wel oppassen met welke snelheid je gaat werken…hittevorming in combi met zo’n plastic glaasje kán weleens niet goed gaan!

het eerlijke handwerk geniet bij mij de voorkeur!

Klopt, maar gewoon rustig beginnen en kijken hoe het gaat en als de diepere krassen er uit zijn met polywatch of een ander polijst middel met een doekje oppoetsen tot nieuw staat.

Gewoon langsgaan bij een Swatchwinkel. Daar nemen ze hem mee naar achter en binnen twee minuten heb je hem weer als nieuw terug.
Vroeger vroegen ze er wel eens een euro voor maar de laatste tijd doen ze het volgens mij voor nop.

En met koperpoets.

Als je tijdens het journaal een likje poets op een oude lap doet en je poets ongemerkt het glaasje op, dan is het voor het weerbericht weer als nieuw.