Een paar weken geleden heb ik een nieuwe Citizen BN-0118-04E gekocht. Titanium kast en band. Het titanium gebruikt door Citizen zou 5 keer harder moeten zijn als 316L-staal.
Ik vind het dan aardig om te zien in een test of dat een beetje klopt.
Ook al bewijst onderstaand filmpje niet perse dat het 5 keer harder is, titanium is wel iets harder.
Of het dan uitmaakt of in dit filmpje een titanium coating gebruikt wordt of vol titanium, geen idee.
Wel even ruim 11 minuten geduld hebben:
Ik hoop dat de link werkt .
Als je deze test een inkoppertje vind, bij voorbaat excuus. Scroll dan heerlijk door .
Ik vind dit wel een interssant onderwerp. Zeker nu je steeds meer horloges krijgt in afwijkende metaalsoorten, anders dan 316.
Wat me wel verbaast, is dat er in het filmpje wordt aangegeven dat beide horloges van 316L staal zijn. En de linker een coating van een speciaal soort Ti heeft. Je zou eigenlijk verwachten dat het complete horloge dan van die speciale Ti legering is.
Edit: Nu zie ik dat Citizen ook wel horloges volledig vervaardigd uit Super Ti. Dan staat er ook “Titanium” op de dial. Zou ook wel mijn voorkeur hebben tov een coating.
dit is het antwoord van een betonnen plaat tegen super titanium
maar wel zonder coating
gelukkig heb ik geen grote polsen en kan ik reserve schakels wisselen