Ik heb een Tissot (Quartz) nieuw gekocht en misschien totaal 20 dagen gedragen. Het vertoont nu tientallen kleine krasjes.
Een Junkers (automaat) van dezelfde prijsklasse draag ik met regelmaat en waarschijnlijk nu zo’n 200 dagen in drie jaar. Geen waarneembare gebruikssporen.
Kun je de kwaliteit van een kast (vooraf) bepalen? Is er al eens informatie uitgewisseld over kwetsbare merken en/ of bepaalde exemplaren in dit opzicht?
Interessante vraag. Beiden zijn van 316L staal. Junkers adverteert niet met hardingsprocessen. Heb je foto’s die laten zien waar de krasjes zitten? Zijn beide horloges van eenzelfde finish voorzien dwz beiden gepolijst, of bv juist gebrushed?
Interessante vraag. Beiden zijn van 316L staal. Junkers adverteert niet met hardingsprocessen. Heb je foto’s die laten zien waar de krasjes zitten? Zijn beide horloges van eenzelfde finish voorzien dwz beiden gepolijst, of bv juist gebrushed?
[/quote]
Ik zal proberen met dag/scheerlicht deze krasjes vast te leggen. Hier was’ie nog nagelnieuw
Ik heb meerdere Tissot’s, en ook meerdere na jaren geflipperd, en herken dit zeker niet als een Tissot issue. Bij mij geen krasjes, ook geen kleine. Mss ben ik wel wat voorzichtig, en stoot gelukkig weinig.