Ja! Allemaal blauw.
Je kunt Omega er ook onder zetten …
Seiko imiteert Tudor! Potverpiellekes! Maar even serieus… de gelijkenis is alles behalve treffend naar mijn mening…
Gaat het niet om dezelfde wijzerplaat in een ander model horloge???
Er zijn zat merken die hun duikhorloges met een fixed bezel uitvoeren. Halios heeft dit ook even gedaan. Een duiker is niet origoneel en een duiker met fixed bezel evenmin. Dan komt het gevoel wel aardog overeen.
Inderdaad veel blauwe duikhorloges lijken op zeker hoogte op elkaar. De ronde lume plots en de bezel. Er zitten wat standaard ontwerpelementen in die de neiging hebben om te overlappen.
Toch vind ik zowel de Omega Seamaster 300m en Glashutte SeaQ hierboven niet de beste voorbeelden. Want als het dan gaat om recente duikhorloges doen die naar mijn mening toch wel hun eigen ding. De Omega met de scalloped bezel, wave dial, skeleton hands, twisted lugs en het type uurwerk dat wordt gebruikt. Ik ben niet perse een superfan van de look van het model, maar ik zie er toch wel een sterke eigen ontwerptaal in. Het zelfde geldt voor de SeaQ.
De Seiko en Tudor hebben dat wat minder omdat ze veel dichter blijven bij de 50’s/60’s Submariner blauwdruk die ook vandaag de dag nog zo veel invloed heeft op het ontwerp van horloges.
Makkelijk toch! Als we de bezel er af halen hebben we ineens 2 modellen. Productie kosten naar beneden voor maximale winst
Ik vind die ‘dressKX’ er btw echt niet uitzien
Hé die bovenste is een op-zijn-kop klok. Da’s wel anders.
En dan noemen we het een ‘iconisch’ model dat een moderne klassieker gaat worden en dus meer geld waard wordt. Met andere woorden; kopen, kopen, kopen.
zo blauw als een tientje
Lang geleden dat ik die heb gehoord
De goeie ouwe tijd
Zouden het geen hommages kunnen zijn?
LOL, t ging niet zo zeer om de kleur, maar inderdaad dat ze de draaibare bezel eraf halen.
Nu hebben de nieuwe ook n revet band, maar voorheen waren t ook nog es gewone banden.
En nu dus Seiko ook. Voorheen was dat meer n move v Rob enzo voor n mod.
Ik wist niet dat ook Halios dat deed, maar ze zullen vast niet de enige zijn.
Ah zo ! Ha. Dat had ik niet begrepen.
Inderdaad, de Tudor kan ik niet betalen maar de Seiko wel.
Heb de grijze, verrassend mooi trouwens imho.
Die bezel-loze duikers vind ik de meest nutteloze en allerlelijkste horloges die er zijn. Als je die bezel eraf haalt is het geen nuttig duikhorloge meer, waarom zou je dan die lelijke ronde lumebollen en lompe wijzers handhaven?
Bij een normale duiker is het geheel in balans door de forse bezel, als je die weghaalt is het horloge compleet uit balans
Je kan het ook gewoon NIET beschouwen als een duiker hè.
Dat maken mensen er zelf van.
Het is gewoon een horloge met behoorlijke WR en een beste pot lume.
Klopt, maar dan nog vind ik het ontzettend lelijke horloges; maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening en smaak; moet je niet als een aanval op jouw horlogekeuze zien
Ik krijg helemaal niet hetzelfde gevoel. Tudor vind ik nog wel leuk, maar de afgebeelde Seiko’s vind ik echt bah en geven een aanzienlijk minder prettig gevoel. Gellukig ben ik verder niet zo gevoelig.