Krijg het bandje niet er af

Hooligan is ook een bier merk, dit even terzijde, heb het bandje iets op zij gedrukt maar het is geen pushpin. De horlogemaker heeft de truc met de bankschroef al geprobeerd. De uitkomst was een dolgedraaid schroefje.

Kan zijn dat de schroefjes aan beide zijden in een buisje draaien. Dat zou het “doldraaien” verklaren. Met een tang voorzichtig de band in het midden vastklemmen en dan nog eens met de schroevendraaier draaien.

En als het echt niet lukt, nieuwe bestellen en dan toch voorzichtig uitboren.

Pak een kniptang en knip de staafjes door… Heb ik zelf al moeten doen.

Gr. Glenn

Door knippen is volgens mij ook de enige optie. Maar moet wel eerst andere pennen hebben. Signstimespieces waar ik het horloge heb gekocht stuurt me door naar Zwart Timing in Breda.

hooligan Schreef:

Signstimespieces waar ik het horloge heb gekocht
stuurt me door naar Zwart Timing in Breda.

Dat Signtimespieces heeft nog nooit van klantvriendelijkheid en service gehoord?
Wat een ruk-verkoper(TD)(TD)(TD)(TD)(TD)

Dit verwacht ik trouwens niet van een U-Boat.

Max Kool Schreef:

Dit verwacht ik trouwens niet van een U-Boat.

In zoutwater gevaren :smiley:

Heb inmiddels verschillende horlogemakers gemaild of ze deze pennen konden leveren, helaas nog geen antwoord gekregen. Zit ik hier met een custom band en buckle waar ik “nog” niets aan heb:(

Waarom neem je dan geen contact op met de importeur van U-Boat? Succes.

Heb met U-boat dealer Plazajuwelier in Rotterdam gemaild. Na wat heen en weer mailen en een telefoontje laat hij 2 schroefpennen met de eerst volgende bestelling uit Italie mee komen. Dat pas service, John van Plazajuwelier bedankt.

hooligan Schreef:

Heb met U-boat dealer Plazajuwelier in Rotterdam
gemaild. Na wat heen en weer mailen en een
telefoontje laat hij 2 schroefpennen met de eerst
volgende bestelling uit Italie mee komen. Dat pas
service, John van Plazajuwelier bedankt.

(tu)
Kweenie of je 't al hebt gedaan, maar misschien ervaring te delen in 't betreffende forum gedeelte?

En, zit de Customband er al aan?

Zo ja, laat even een paar fotos zien. Ben benieuwd hoe de nieuwe band aan het horloge eruit ziet!

BVD

hooligan Schreef:

Door knippen is volgens mij ook de enige optie.
Maar moet wel eerst andere pennen hebben.
Signstimespieces waar ik het horloge heb gekocht
stuurt me door naar Zwart Timing in Breda.

Dat hoef je dus niet te accepteren. Jij hebt alleen wat te maken met de dealer waar je het horloge hebt gekocht. Dealers mogen het uiteraard aanbieden (Samsung heeft bijvoorbeeld een eigen dienst die sneller werkt en gewoon aan huis komt), maar in dit geval kost het jou tijd en mogelijk geld.
Ik zou het horloge dus gewoon terugsturen naar de dealer inclusief een factuur voor de verzendkosten (defect bij ontvangst?). Dan mogen zij het lekker naar derde bedrijven gaan sturen.

Consumenten hebben rechten en dealers die zich daar niet aan houden moeten maar maar eens wat vaker Radar kijken of een wetboek openslaan.

Inderdaad dikke (TD). Overigens zou ik niet zelf met een tang aan de haal gaan, dalijk gaan ze daar in de toekomst weer moeilijk over doen.

Paradigm Schreef:

hooligan Schreef:


Door knippen is volgens mij ook de enige optie.
Maar moet wel eerst andere pennen hebben.
Signstimespieces waar ik het horloge heb
gekocht
stuurt me door naar Zwart Timing in Breda.

Dat hoef je dus niet te accepteren. Jij hebt
alleen wat te maken met de dealer waar je het
horloge hebt gekocht. Dealers mogen het uiteraard
aanbieden (Samsung heeft bijvoorbeeld een eigen
dienst die sneller werkt en gewoon aan huis komt),
maar in dit geval kost het jou tijd en mogelijk
geld.
Ik zou het horloge dus gewoon terugsturen naar de
dealer inclusief een factuur voor de verzendkosten
(defect bij ontvangst?). Dan mogen zij het lekker
naar derde bedrijven gaan sturen.

Consumenten hebben rechten en dealers die zich
daar niet aan houden moeten maar maar eens wat
vaker Radar kijken of een wetboek openslaan.

Inderdaad dikke (TD). Overigens zou ik niet zelf
met een tang aan de haal gaan, dalijk gaan ze daar
in de toekomst weer moeilijk over doen.

Als er tenminste nog garantie op zit… anders rekenen dealers soms administratie en verzendkosten, etc. Dan kun je soms beter de directe weg kiezen.