Krijg het bandje niet er af

Heb onderstaand horloge gekocht bij Signstimepieces en ben er zeer blij mee. Alleen het bandje is wat iel. Dus heb een ander laten maken. Nu wou ik de schroefjes los draaien maar dat lukte niet. Het schroefje aan de andere kant draait mee. Heb maar 1 schroevendraaier die past. Dus ik naar een juwelier. Maar het lukte hen ook niet. Bij een lug draait het schroefje door en bij de andere zitten ze allebei muur vast. Wat nu???

Misschien zitten ze vast met locktite (of zoiets) heb wel eens gelezen hier dat als je het verwarmt met heet water je de schroefjes loskrijgt, of een fohn…

Dat zal misschien helpen aan de kant dat ze vast zitten, maar wat aan de andere kant waar volgens mij een schroefje is dol gedraaid?

Naar een horlogemaker voor het nieuwe klokje onder de krassen zit

Doorknippen en de nieuw band vastzetten met nieuwe schroefpennen…

Daar dacht ik ook aan. Maar voor ik daar aan begin, zijn die te krijgen in alle maten???

hooligan Schreef:

Daar dacht ik ook aan. Maar voor ik daar aan
begin, zijn die te krijgen in alle maten???

Informeer even bij de verkoper van je horloge…

louis Schreef:

hooligan Schreef:


Daar dacht ik ook aan. Maar voor ik daar aan
begin, zijn die te krijgen in alle maten???

Informeer even bij de verkoper van je
horloge…

Zou ik ook denken. Die zou denk ik vervangende schroefpennen moeten kunnen leveren.

Vervelend dat dit gebeurt is. Maar denk ook maar zo, fijn dat het niet zoals bij sommige Panerai is, dat 't schroefdraad in de lugs zit. Een schroefpen is relatief goedkoop en makkelijk te vervangen. Een hele kast is dat een stuk minder.

Iemand een idee waar deze schroefpennen te bestellen zijn, de band maat is

hooligan Schreef:

Iemand een idee waar deze schroefpennen te
bestellen zijn, de band maat is

Ik zou gewoon ineen briefje of mailtje uitleggen wat de situatie is. Als diegene net in een goeie bui is, stuurt ie je er misschien 1 kosteloos toe.

http://www.uboatwatch.com/

En anders een dealer in Nederland zoeken?

Heb Gert en Patrick van Signstimepieces al een mail gestuurd, die zijn volgens mij ook actief op dit forum. Even wachten op hun antwoord voordat ik verder ga zoeken.

Volgende keer schroevendraaier in een bankschroef vast zetten het horloge met de schroef daar voorzichtig op laten rusten en aan de andere kant met nog een schroevendraaier het schroefje voorzichtig los draaien.

Zijn het niet gewoon push-pins en zijn de schroefjes voor de sier?
Is soms het geval…

grt
Peter

Aan mijn reactie heb je geen ene bal, maar ik vond/vind het op zich wel grappig dat iemand met de naam hooligan, aangeeft dat hij het bandje niet los krijgt. :slight_smile:

Is idd waar. Maar in dit geval niet, want hooligan gaf aan dat de schroefjes mee draaiden. Dat doen nepschroefjes niet

dmc Schreef:

Aan mijn reactie heb je geen ene bal, maar ik
vond/vind het op zich wel grappig dat iemand met
de naam hooligan, aangeeft dat hij het bandje niet
los krijgt. :slight_smile:

(:smiley:

Verbaast me dat ie em niet door een winkelruit of abri heeft gesmeten :+

De Harrie Schreef:

Is idd waar. Maar in dit geval niet, want hooligan
gaf aan dat de schroefjes mee draaiden. Dat doen
nepschroefjes niet

Nop, heb ook wel eens meegemaakt dat sierschroefjes een soort knopje zijn die in de kast gedrukt worden. Ik zat me ook een ons te draaien. Even tussen 't bandje gekeken en waarempel… zat gewoon een springbar :?

Goeie tip Peter!

Wat voor horloge was dat? Lijkt me namelijk een onnodige en dure wijze van produceren om alleen maar iets te suggereren, terwijl echte schroefjes goedkoper en beter zijn.

Bij nepschroefjes mee stansen of gieten in de kast kan ik me n.l. nog wel iets voorstellen.

De Harrie Schreef:

Wat voor horloge was dat? Lijkt me namelijk een
onnodige en dure wijze van produceren om alleen
maar iets te suggereren, terwijl echte schroefjes
goedkoper en beter zijn.

Bij nepschroefjes mee stansen of gieten in de kast
kan ik me n.l. nog wel iets voorstellen.

was een immitatie. laten we er niet te veel woorden aan vuil maken en erop houden dat t daarbij meestal gaat om uiterlijk vertoon. zo ook die kunstschroefjes.

Ok.