Krijg schroef caseback niet dicht

Hebben meer mensen dit weleens? Dat je de geschroefde case back niet terug op het horloge krijgt? Ik zit te klooien met de caseback van deze chinese quartz. Misschien zit dat ding niet lekker in elaar, maar ik krijg dat dekseltje er niet in gedraaid. Heeft iemand tips?

2 likes

Andere kant opdraaien tot de klik, dan vastdraaien.
(én zeker weten dat het echt wel een schroefdraad is :face_with_peeking_eye:)

3 likes

Soms zijn het klote dingen. Tips, tgoh, ik zet ze er super losjes op en draai tegen de richting (“los”) zonder druk te zetten tot ik het klikje voel van waar de draad begint, dan terug. :smile:

GMTA :v:

2 likes

Inderdaad, zachtjes aandrukkend langzaam de verkeerde kant op draaien; tot je het begin van de draad voelt. Ze kunnen knap lastig zijn soms! Is waarschijnlijk gewoon een rafelige eindbraam van de schroefdraad.

3 likes

Natuurlijk is het dat, want ik heb hem opengeschroefd. Ik twijfelde wel, want de inkepingen zijn klein en dat zie je vaker bij die kliksluitingen.

Ik denk niet dat het nodig is om te vermelden, maar voor alle zekerheid: zorg ook dat de spacer (de plastic ring om het uurwerk) voldoende is aangedrukt, als die net even iets te ver omhoog steekt kun je draaien tot je een ons weegt maar dan gaan de schroefdraden van de kast en de achterkant elkaar nooit vinden.

4 likes

Het lijkt me toch een klik deksel, misschien ging hij open door het losdraaien, maar ik zie geen schroefdraad. Is ook zelden bij quartz

3 likes

Dat was een punt, ja. Die spacer zat vastgeplakt, moest ik weer plakken

1 like

Hmmm, zou je een klikdeksel open kunnen krijgen door te draaien? Het is wel uitzonderlijk, maar dit horloge heeft ook een schroefkroon, helemaal onzinnig bij een dresswatch

2 likes

Ik heb ook wel eens een nep-schroefdeksel hier gehad. Met 6 inkepingen en al. Al goed gekeken met een loupe? :face_with_monocle:

2 likes

Zijn er horloges met zo’n ontiegelijk grote witte spacer die de moeite zijn de energie van het dichtdraaien erin te steken?

Ik zou m weg knikkeren en lekker op de bank gaan liggen :joy:

4 likes

O ik heb nog wel grotere spacers gezien! Bij plakmerken als Diesel en Camel en zo. Kwarts-dameswerkjes met echt een LP van een spacer, in een kast van pakweg 46 of zelfs 50 mm. :sweat_smile: Enorme stiftverlenger er nog tussen, natuurlijk.

3 likes

Troep

1 like

Jullie mogen ook elders zuur gaan lopen doen hoor. Petra stelt een legitieme technische vraag, maar nee, de Rolexbrigade moet weer komen zeiken. :smirk:

12 likes

Gutteguttegut. Wat een stoere praat weer :yawning_face:

3 likes

Maar heb je het er ook afgedraaid?
Dan zit er dus schroefdraad op
Ik zie hier wat twijfel vandaar.
Verder staan er al veel tips

1 like

Hijs fijn

1 like

En hij ook

1 like

Mijn beste Petra.
Er zit toch absoluut geen schroefdraad op die deksel.

Ik heb het met een loep (30x) bekeken en er zit echt een schroefdraad op. Ik vermoed toch dat het aan die spacer ligt. Die komt teveel omhoog. Is er natuurlijk machinaal ingeramd .

3 likes