Vandaag aan het werk naast een kringloopwinkel,een medewerkster riep me binnen voor een bakkie dus ff snuffele gelijk. Ik Was snel uitgesnuffeld,wat een troep maar toen ik een vitrinekastje zag met wat lepeltjes en ander spul er in zag ik een oerlelijk vestzak horloge liggen.
Ik vroeg de prijs aan het meisje wat me een bak koffie gaf en zei dat ik het voor 15,00 euro mocht hebben dus daar kan ik geen buil aan vallen en gekocht.
Nou zag ik dat het merk nog bestaat maar ik krijg de kast niet open met een mesje tussen het gleufje,ik heb best wel kracht gezet maar het lukt niet.
Wie kan de leeftijd inschatten?
Leuk zakhorloge.
Deze zakhorloges worden nog steeds gemaakt, meestal met een Unitas 6497 uurwerk.
Je vind ze met diverse wijzerplaten en merknamenā¦
Als hij loopt dan heb je iig geen miskoop gedaan. Wat ik wel apart vindt zijn de koeien op de wijzerplaat, zal wellicht voor een boer of slager of zo gemaakt zijn. Die kan ik niet terugvinden.
Mijn beste,
Altijd leuk zoān aankoop.
Veel horloge voor weinig ā¬.
En voor straks: āBuona Notteā en morgen gezond weer op!!
Orologio Signaturis Temporis.
Hij loopt goed,opgewonden en tot nu toe behoud die ze tijd.
Plaat doet me denken aan Beieren,Zwitserse Alpen,Milka reclameā¦
Misschien bezoek ik nog eens het Ocktoberfest en wie weet maak ik de ballesjans met dat ding!
Ik vind hem wel heel leuk, zoiets vind ik dus nooit bij de kringloopā¦
Mijn beste,
Dan wil ik wel de āBOBā voor je zijn.
Orologio Signaturis Temporis.
Kan nog best zijn dat het horloge niet eens oud is. Ik heb zo een vestzakhorloge met ook die koeien er op, maar dan van het merk Lucerne en daarin tikt een penanker uurwerkje uit Hong Kong. Overigens blijft dat ook goed op tijd.
Jouw horloge is wel wat ouder, maar de term incabloc op de wijzerplaat geeft aan dat ie niet heel erg oud is.
Ik schat zo rond de jaren 50 van de twintigste eeuw.
Dit is mijn boerenhorloge. Een rommelmarkt vondst van 5 euri