Kringloop Omega vondst (hulp gevraagd!)

Vandaag ben ik in een kringloop van blijdschap bijna gaan huilen, want ik ben twee horloges tegengekomen waar ik gelijk stijl van achterover ben geslagen.

Totale prijs; 3,50,-.

Zo te zien betreft het een echte originele Constellation Pie Pan, en die tweede kan ik niet plaatsen! Weet iemand daar meer van? Het is een quartz model met een Shiojiri 121A uurwerk, waar de batterij overigens ook dood van is. Achterop de case staat ‘commodoor clock’ , iets wat lijkt op Seamaster (maar het kan ook seaMATER) zijn.

Helaas zijn ze wel beide niet werkend, bij de Constellation draait de minutenwijzer vrij als je het horloge beweegt dus die zal (meer dan?) een beurt nodig hebben.

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is wat hulp bij het uitvogelen wat ik precies heb, en of iemand mij richting een goede vakman in de omgeving van Arnhem kan wijzen voor het herstellen van de Constellation.

30 likes

Die 2e is iig fake.

Die eerste lijkt de plaat me op het oog legit, ondanks dat de combinatie met kast mij niet 1-2-3 bekend voor komt. Komt die dial omhoog, of juist omlaag?
Lijkt me iets van een 168.004

Wellicht duikt er zo een Connie expert op.

4 likes

Ik kan het door het bolle glas moeilijk zien, maar die lijkt omhoog te komen.
Hier hebben ze het over een ‘early’ 168.004 dus misschien klopt dat.

Gezellig hoor :grin::grinning:

De Constellation is echt en idd een 168.004 hidden Crown. De andere is erg fake.

1 like

Dat is een hele mooie vondst :ok_hand: Lijkt mij een eenvoudige reparatie want dit lijkt erop dat de veertonpal los/kapot/ontbrekend is.

1 like

Sluit mij aan bij de comments hierboven. Wel apart, heb nog nooit zo’n deksel gezien met commodoor erop.

Bedankt allemaal, ik ben van plan er ook een nieuw glas op te laten zetten want deze is aardig afgebrokkeld tussen de 10 en de 11.

Lekker man, die 168.004.
Gewoon even een winstmarge van 3000% :joy:. Mocht je hem verkopen dan he.

Ik heb die plaat in een 004 wel eens gezien. De plaat en de kast lijken orgineel.
Of het bij elkaar hoort durf ik zo niet te stellen, maar het lijkt te kloppen.

Die andere kan in de blender. Maargoed, wat maakt het ook uit met deze prachtige vondst. Het kan dus nog wel!

wat een vondst, :ok_hand:, morgen iedereen naar de kringloop winkels :laughing:

6 likes

Mooie vondst! De linker om de pols en de rechter in de ton :grinning:

Once in a lifetime

Wat een vondst! Gefeliciteerd, even een goeie service regelen voor de pie pan en dan heb je een mooie zeldzame knaller

Dit zijn de heerlijke momenten in het leven. Van die dingen waarover je alleen op fora leest. Nu heb je er over geschreven. Gefeliciteerd!!

En de rest, happy hunting :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haha prachtig. Conditie laat wat te wensen over, maar voor die prijs zou ik hem ook niet laten liggen :grin:

Mooi ding man! Goeie service er op los laten lijkt op basis van die ene foto wel in knappe orginele staat, had hem eigenlijk beter kunnen “down talken” daar wordt ie goedkoper van😂

Zo joh! Die Pie pan …
Je hebt een gouden krent uit de kringloop pap gevist. Ik dacht dat die tijd al voorbij was …

Gefeliciteerd, en succes met de restauratie!

Dank allemaal. Ik ga hem denk ik in de loop van de week wegbrengen om te kijken of hij weer kan gaan lopen.

2 likes

Ben benieuwd naar het eindresultaat, succes!
Voor nu al een geweldige vondst :+1: