Vandaag in Hilversum 2 Bisley ladekastjes opgehaald voor mijn horlogemakers werkbankje (moet nog gemaakt worden)
Zoals meestal doe ik dan wat kringloopwinkels aan als dit uitkomt en op de route ligt. Vandaag naar twee kringlopen geweest, de tweede was een leuk winkeltje maar hadden geen horloges liggen, wel veel leuke vintage spullen.
De eerste kringloop zag er in het begin niet zo bijzonder uit, veel potten en pannen, tot ik naar de beneden verdieping ging en een vitrine vol horloges zag, allemaal meuk waar je niks mee kon, tot ik onderop iets zag liggen wat mijn aandacht trok, een Bulova accutron, waarde zal niet zo hoog liggen maar ik vind het wel een mooie techniek en het horloge vind ik ook niet verkeerd, heeft wel een in en uitwendige poetsbeurt nodig.
De batterij heeft een klein beetje gelekt, zo op het eerste gezicht geen blijvende schade.
Al met al een leuk klokje om schoon te maken en weer aan de praat zien te krijgen.
Rond 38mm 11mm dik en 18mm bandbreedte
Foto van het net van een nette maar wel met een meer ovale vorm
Mooie vondst, ik geloof niet dat ik ooit in een kringloopwinkel iets bijzonders heb gevonden. Vers batterijtje er in en dan duimen dat hij goed loopt, ik heb er ooit een gevonden op de rommelmarkt maar die was zowel mechanisch als electronisch defect.
Altijd mooi om te zien hoe de ware liefhebbers er weer een kunst stukje van maken. Ben heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Ik zou willen dat ik de vaardigheden bezat
Nieuwe Energizer 344 er in en hij zoemt er heerlijk op los
Dacht eerst dat de (kroon) bediening half defect was maar op de Accutron Watch Page gevonden hoe de bediening werkt, alles werkt zoals het moet, tijd, dag en datum staan nu goed, eens kijken of hij na een paar dagen nog goed en op tijd loopt.
Het heeft even geduurd maar hij is klaar.
Van de week een passend glaasje besteld bij Hugo Schockman, @vouwfietser bedankt voor de tip!
Vanmiddag lag het glaasje al in de brievenbus, dus dat is lekker snel.
Net even een matrijsje gemaakt om het glas in te persen, dit ging gelukkig in 1x goed
Het is geen werk klokje, maar in de weekenden krijgt hij misschien wel wat polstijd.
Bij deze een plaatje van het eind resultaat, mijn eerste afgerond projectje!
Helaas wel wat pitjes in de wijzerplaat en niet werkende lume waar wat stukjes vanaf zijn, maar dat mag de pret niet drukken.
Hij loopt alleen een beetje te langzaam, ik heb hem al bijgesteld, mocht hij nu nog te langzaam lopen dan heeft hij een service beurtje nodig, ik vraag mij alleen af of dit klokje dat waard is!
Heeft iemand een idee van de waarde van deze Bulova?