Kristiaan van der Klaauw wijzerplaten

Hallo,

Een tijdje geleden kwam ik de horloges van Kristaan van de Klaauw tegen. In mijn ogen erg mooie horloges.

Nu was ik benieuwd hoe deze wijzerplaten worden maakt. Zijn die te bestellen bij een speciaal bedrijf? Dit omdat ze er erg arbeidsintensief uit zien in tegenstelling tot
bijvoorbeeld Breitling en Rolex ( wat in mijn ogen zeer gerenommeerde merken zijn)

Kristiaan van der Klaauw

Weet iemand hoe deze wijzerplaten worden gemaakt?

Te bestellen (voor gewone stervelingen) zijn ze uiteraard niet. Maar als je een mail naar de heer Van der Klaauw stuurt krijg je vast wel een bevredigend antwoord. Misschien zelfs dat Marjary (Voorzitter VdK-fanclub regio Zuid) dit weet.

hans

Ik had altijd begrepen dat hij ze zelf maakt… of zou het enkel zijn ontwerp zijn?

Ben benieuwd!

Benzinger maakt ze toch? net als de rotors, de kast van de Ariadne word gewoon gekocht ergens, Ik vond ze eerst heel mooi, ook met die Klauw als logo, nu zitten er investeerders in,(ingekocht ofzo?) lelijk logo nu, als of het in het buitenland niet uit te leggen is dat die Klauw op de wijzerplaat de zelfde betekenis had als de naam van der Klaauw?

Benzinger maakt ze niet, die is verantwoordelijk voor het bewerken van de wijzerplaten en rotor en dergelijke van sommige modellen. Sommige wijzerplaten worden gewoon besteld anderen worden (of werden) door hem zelf gemaakt, maar het is alweer heel wat jaren geleden dat ik bij hem langs ben geweest.

Ben ook benieuwd geworden.

Beste VDK aanhangers
Ben er zelf ook een, ben in bezit van een ariadne,staal met gouden bezel.
Prachtig horloge, ben er nog steeds na vijf jaar heel zuinig op en blij mee, ben het met Floris eens VDK zal in de toekomst veel van zijn charme verliezen door de externe financiers die ook het logo behoorlijk verkracht hebben.
Zolang CVK zelf aan het bedrijf verbonden blijft zal er misschien iets van zijn herkenbaarheid aanwezig blijven.
Het was zo’n mooi herkenbaar logo.
Prettige dag,
Guus

Heb ook begrepen dat als gevolg van de ‘nieuwe wind’ bepaalde nieuwe modellen enkel nog in edelmetaal gemaakt worden en niet in staal, jammer.

hans

hcptdg Schreef:

Te bestellen (voor gewone stervelingen) zijn ze
uiteraard niet. Maar als je een mail naar de heer
Van der Klaauw stuurt krijg je vast wel een
bevredigend antwoord. Misschien zelfs dat Marjary
(Voorzitter VdK-fanclub regio Zuid) dit weet.

hans

:D, ik weet, als onbezoldigd voorzitter van de CvdK-fanclub natuurlijk ook niet alles.
Wel weet ik, dat zijn naam luidt Christiaan en niet Kristiaan van der Klaauw;)
De wijzerplaten ontwerpt en maakt hij zelf. Tot nu toe werd het graveerwerk door Benzinger gedaan.
Zoals reeds gezegd er waait een nieuwe wind, dus wellicht gaat e.e.a. op termijn veranderen.
Christiaan werkt nu nog als "gewone "werknemer 2 dagen per week bij het bedrijf
en houdt zich voornamelijk bezig met het ontwerpen en uitdenken van nieuwe complicaties.
Groet Jan

toen ik in zn atelier was ( eenn paar jaar terug alweer ) zag ik ( en vertelde hij ) dat hij ze zelf maakt. Echter de zwaar geguillocheerde wijzerplaten worden door benzinger gemaakt in duitsland. Die ook de uurwerk en rotors graveerd.