Kritische massa.......?

Beste forumleden,

Bestaat er zoiets als een kritische massa bij een horloge verzameling? Met andere woorden: komen bij het overschrijden van een bepaalde hoeveelheid horloges andere horloges er ‘vanzelf’ op af? Ik ga het haast geloven. Nadat de Rolex Sub bij mij binnenkwam waaien, had mijn schoonvader dit weekend ook nog een verrassing voor mij: twee zakhorloges. Hiervan weet ik niets af, maar ik vind ze wel leuk:). Het zijn mijn eerste zakhorloges. Ook even foto’s van gemaakt, wie weet er meer van?

De eerste, een herenzakhorloge, diameter: ongeveer 4,5 cm, met zware zilveren ketting:

De tweede, een dameszakhorloge, diameter: ongeveer 2,7 cm, ook met zilveren ketting:

En nog even een ‘samenscholing’:):

Ze lopen wel maar niet lang, volgens m’n schoonvader, moeten eens schoongemaakt worden.

Groeten, Tom Vreeken.

Hallo Tjvreeken,
Fraaie werkjes en de wijzerplaten zijn ook nog redelijk gaaf. Het zijn cylinder uurwerkjes waar er miljoenen van zijn gemaakt. Als er niet te veel aan gerommeld is dan is dat schoonmaken best te doen, als je geen verstand of ervaring mee hebt dan zou ik het niet zelf doen. Ze zijn ongeveer 100 jaar oud vermoed ik.
Groeten Martin Meijer.

Ik heb er totaal geen verstand van…
Maar ik vind ze toch mooi!
Schitterend!
Dat betekent: schoonmaken en absoluut gaan dragen!

Hoi Tom,

Ik denk inderdaad dat er een soort kritische massa is. Zo gauw mensen door gaan krijgen dat je gek bent van horloges, en dat gebeurt pas bij een bepaalde hoeveelheid, zullen ze dingen gaan aandragen. Van goed bedoelde rommel tot misschien wel verborgen schatten.

Voor wat betreft de zakhorloges, ik weet er weinig van. Ik heb er ook twee van, van die oude meuk ;). Toch vind ik het leuk, en passen bij de verzameling.

Groeten,

Martin