Kronaby

Ik vind hier eigenijk niks over de Krobaby hybride watch. Ik moet zeggen dat ik zelf een Sekel bezit en ik denk dat deze door de meeste horloge liefhebbers wel te waarderen is. Gekocht met een leren band, maar ondertussen een originele stalen band er opgezet.

Het is een prachtige klok. Uitgevoerd met saffier glas, 316L staal, de band is massief en de batterij gaat ongeveer 2 jaar mee. De functies zijn mooi maar wat mij betreft mag het wat meer. Er zit op een: timer, stopwatch, tweede tijd, stappenteller, muziek bedienen, IFTT gebruiken op je smartphone, find my phone, locatie herinneren. Ook kan je notificaties er aan koppellen van diverse apps. Ik heb zo bijvoorbeeld mijn telefoon ingesteld dat er een pulse van 2 komt als er iemand belt. Maar als mijn vriendin belt dan pulseert het 3x (handig om te weten wie je weg wilt drukken ;).

Het klokje koste incl de stalen band net geen 600 euro en ik moet zeggen dat het zeker wel kwalitatief aanvoelt en dat die 600 euro goed besteed is. Het enige waar ik me wel aan irriteer is dat de wijzers niet helemaal goed uitgelijnd staan, dit heeft volgens mij met het motor mechanische te maken. De wijzer staat niet precies op de 12. en dit is irritant als je de datum wilt aflezen dit doe je door op een pusher te drukken en dan gaan de wijzers naar de datum op de dail.

Foto’s zijn niet van mezelf maar van de site. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :wink:

er zijn veel verschillende soorten www.kronaby.com

1 like

Edit: never mind

was naar aanleiding van je opmerking, was het vergeten :wink:

Zijn er geen smartwatches die alle mobiele telefoons binnen honderd meter uitschakelen?:tumbler_glass:

3 likes

:tumbler_glass::tumbler_glass:

1 like

Is het toevallig familie van Barnaby?

In de apps van mijn hybride horloges (Skagen en Mondaine) zit een mogelijkheid om de wijzers te kalibreren. Kijk eens in de app van jouw horloge of die die mogelijkheid ook heeft.

Klopt. Maar -2 is dan net niet 12 (scheelt nog geen mm)

Jammer. Bij die van mij is dat tamelijk subtiel te regelen door het aantikken van een knop vooruit of achteruit. Mooi horloge trouwens. Dit soort hybrides is wel naar mijn smaak.