Toch raar hoe een keuzeproces verloopt in de zoektocht naar een nieuw horloge.
Enkele weken geleden was ik er nog van overtuigd dat het een Omega Railmaster, oud of nieuw ging worden. Maar ik merk dat de prijs me toch weerhoudt er één te kopen. Ik kan even goed genieten van een minder duur horloge.
Dan kwam de Oris Aquis in beeld die ik dan eens ging passen bij een locale dealer. De 43,5 bleek me goed te staan, maar die gepolijste delen vond ik net iets te bling. Er bestaat ook een matte versie maar daarvan vond ik de bezel en dial dan weer te grijs i.p.v. mooi donker zwart.
Maar de grotere maat deed mij dan weer uitkijken naar andere modellen die ik voordien vanwege hun diameter niet in overweging nam.
Dus nu komt de Damasko DA47 in het vizier. Mooie maat, totaal geen bling en een geweldige prijs/kwaliteit.
En gaat die onverwoestbare bracelet er dan ook op komen? Want voor die prijs heb je ook een Subdelta Quattro .
En wat wordt de volgende kronkel?
Wie zal het zeggen?
Herkenbaar. Zolang je gedachten zo gaan is de zoektocht gewoon nog niet voltooid en heb je de ‘ware’ nog niet gevonden. Lekker door blijven passen!
Herkenbaar
Denk dat je het niet als kronkels moet zien, maar als meerdere lijnen/gerechten.
Morgen wil je weer Italiaans en dan weer,… etc, etc.
Eigenlijk zijn kronkels rationalisaties die alles recht praten wat krom is.
Kronkels?
Die zijn van Simon
Als ik een keuze heb gemaakt, houd ik die vast totdat ik het horloge gekocht heb. Er zijn altijd wel redenen om iets anders te kiezen, maar als je dat doet, betekent dat volgens mij dat de keuze gewoonweg niet solide genoeg was.
Zit er een vraag vast aan je kronkel of kronkel je maar een beetje ?
Niet specifiek. Was maar om aan te tonen hoe ik van het ene op het andere horloge terecht kom. Bizarre hobby, of is het hebzucht?
In ons geval is het trieste combinatie van beide🤪
Typisch gevalletje van geld, dat in de broekzak brandt. Maar wel ontzettend leuk, zo’n zoektocht door het doolhof der horloges.
Heel herkenbaar… Ik stuiter zelf momenteel heen en weer tussen verschillende divers, maar dan toch weer een Stowa Flieger en dan toch weer richting iets ‘Marine’-achtigs zoals de Stowa Marine of een Hamilton Khaki Navy Pioneer.
De categorieën lijken in niks op elkaar, maar toch is het voor mijn gevoel een heel logisch proces. Ahem…
En de Damasko DA47 is het uiteindelijk niet geworden
Bedacht me dat hij te veel in het vaarwater van mijn Sinn 556a en de Precista PRS18 zat.
Heb gekozen voor een iets fragieler, warm horloge :
Het wachten kan beginnen.
Het wachten als in dat deze besteld is? Heb je het model wel irl gezien?
En betekent dit dat je definitief van het idee van een Omega afgestapt bent?
Ja, heb hem besteld. En de Omega is haast onvindbaar in die maat. En dubbel zo duur. Dus die laat ik voor wat hij is.
Nou in dat geval, gefeliciteerd en succes met wachten!
Mooie combinatie zo met die blauwe wijzerplaat en zwarte band!
Volgens mij is het rubber?
Ja, op rubber inderdaad. En hier op het forum ook nog de stalen band gekocht. Die ga ik eerder hebben dan het horloge.