Kronos only

Ik denk niet dat er heel veel mensen zullen zijn die een klokkie van het Spaanse Kronos zullen hebben. Maar de thread is bij deze alvast aangemaakt voor de toekomst :grinning_face_with_smiling_eyes: en met mijn verhaaltje hoop ik jullie te kunnen enthousiasmeren.

Ik kwam van de week tijdens het doorspitten van mijn horlogekoffers mijn oude Kronos lefty weer tegen.
Ik heb deze (als ik het me goed herinner) ooit van een Spanjaard op eBay gekocht. Ik denk al zo’n 20-25 jaar geleden. Ik hield toen nog niet zo bij waar ik wat vandaan haalde. Computers en smartphones waren nog niet aan de orde en pen en papier was ook weer zo wat.
Eigenlijk heb ik m de laatste jaren verslonsd. Ik ben van plan om m weer regelmatig te gaan dragen. Want het is best een mooie “Flieger” achtige.
En ik hou van Fliegers. En duikers.

Mijn hobby van horloge verzamelen is er 1 van pieken en dalen over een periode van ongeveer 30 jaar. Wat denk ik bij meerderen wel zo is. En als ik in een piek zit dan ben ik gepassioneerd. Met alles wat ik doe. Dan ga ik voor 100%. En daar voorbij. Tot ergernis van mijn eega.

Ook nu weer.
Ik sla dan ook echt door.
Ik heb namelijk op dit moment 4 (vier!) horloges onderweg. Het is ziekelijk. Ik moet behandeld worden.
Maar t is oh zo’n lekker gevoel :smiling_face_with_three_hearts:
Dat gevoel van: het grootste genot is de onthouding van het genot. Het ernaartoe leven. En als je zo’n horloge in handen hebt is dat super, maar dat kerstgevoel van het wachten is zo lekker.
En dan ga je weer naar de volgende. And so on.

Ik heb nu een Heimdallr Captain Willard in bestelling (CNY gooit roet in het eten met de levertijd, dus het duurt extra lang. Lekker! :yum:).
Dan is er een Pure Mecanique Flieger onderweg van eBay uit La France. Het soort model wat ik altijd nog eens wilde in een grotere uitvoering (ik heb een Russische versie maar die vind ik te klein).
En dan is er nog één onderweg uit China waar ik verder niet op in zal gaan :wink:

Maar dan heb ik ook vanavond weer wat besteld: m’n 2e Kronos. Direct bij Union Suiza.

Ok. Jullie zullen het wel op veel andere merken vinden lijken. IWC, Fortis, noem maar op. Maar die liggen qua prijs ver uit mijn bereik. Jammer genoeg. Want IWC is mijn favoriete merk, en met name alle Fliegers. En sparen voor die jongens duurt me te lang. Ik ben 50 geweest. Dat ga ik nooit meer redden :joy: .

Maar ik kan er niets aan doen: die rode wijzer is zooo g**l! Net als de rode puntjes van de kleine wijzers.
In ben gek op deze uitstraling. Zo ben ik ook verliefd op een Sinn 142 en 157. Ooit komt er daar ook 1 van.

Maar nu is het wachten begonnen voor deze sexy beast vanuit Barcelona:

Voor de liefhebbers en geïnteresseerden:

ETA 7750 automatic
25 jewels
44mm Ø
15 mm dik
5 ATM (ik ga er toch niet mee zwemmen)
Saffier
Transparante caseback

11 likes

Ik denk nog: 4? en?

Maar er kwam nog:

:scream:

1 like

Ssst. Niet schreeuwen anders hoort de baas hier in huis het :joy:

En hij is binnen! :raised_hands:t3:

En heul mooi! :heart_eyes:
Hij is 44mm volgens de verkoper. Ik moest m toch ff nameten om daar zeker van te zijn omdat ik dacht dat ie kleiner is. Maar nee hij is 44mm. Maar toont als een 41-42mm.

1 like

Hij is ook lekker bulky. Ruim 15mm hangt er boven de pols.

Dit is mijn andere Kronos

1 like