Kroon as afgebroken bij 1ste gebruik SKX

Jippie, ik helemaal blij omdat mijn simpele SKX009 eindelijk binnen is, wil ik de tijd en datum instellen…
heb ik ineens de kroon los in de hand, wtf?
Lijkt erop alsof de as gebroken is, wie kan mij helpen met deze te vervangen? Bij voorkeur regio Eindhoven, terugsturen is voor mij niet een optie omdat ik het horloge dan 2 weken kwijt ben… HULP!

Bizarrrrrrrrr

U bent de hulk?

4 likes

Is die überhaupt ooit heel geweest zou ik me afvragen…

4 likes

Dit inderdaad

Dat betwijfel ik dus ook… Maar niemand die mij hiermee kan helpen?

Vast wel.
Maar het gaat je ook een nieuwe kroon kosten. Daar lijkt het tenminste erg naar.

Dan gaat ie maar mooi retour, bestel ik weer een nieuwe…

2 likes

+2

Precies. Probeer te voorkomen dat je in de garantiemolen terecht komt. Gebruik maken van colportagewetgeving en gewoon terugsturen. Lullig voor de volgende koper, maar ja.

Met dit in gedachte… bij welke webshop heb je deze gekocht?

Dat is waarschijnlijk met deze al eerder gedaan

1 like

Ik had vorige week precies hetzelfde. Niet bij eerste gebruik maar brak op dezelfde plek. :tired_face:

Ligt nu bij horlogemaker. Die zei dat het waarschijnlijk 85€ zou gaan kosten. Vond het nogal veel, (niet voor uurloon maar wel voor de waarde van het horloge) en twijfelde of ik dat moest doen. Toch gedaan, zo’n kapot horloge kan je ook niks mee.

1 like

Nieuwe originele kroon kost € 25 (voor de horlogemaker minder)… € 85 is belachelijk.

1 like

Ben het met je eens. Ik heb helaas.niet het gereedschap, noch de kunde om dit te vervangen. Dus weinig opties. Stad en land afrijden naar een goedkoper adres kost ook tijd en geld.

Mocht je een goed adres hebben dan verneem ik dat graag van je.

1 like

Dit is serieus eenvoudig zelf te doen :slight_smile:

Kroon: https://www.ebay.nl/itm/SEIKO-DIVER-CROWN-WITH-STEM-7002-7000-Seiko-7S26-0020-7002-7009-SKX007-SKX009/122875770344?hash=item1c9bf775e8:g:jqUAAOSw6GJaPjTG

Knutselsetje: https://www.ebay.nl/itm/144-PCS-WATCH-REPAIR-TOOL-KIT-WATCHMAKER-BACK-CASE-REMOVER-OPENER-SPRING-PIN-BAR/281566658275?hash=item418eae3ee3:g:-Y8AAOSw1ZBUuoMV

Voor de goede orde, kan me voorstellen dat een horlogemaker eraan moet verdienen, maar faktor 3 tot 4 marge is simpelweg buitensporig.

1 like

Voor die prijs heb je een signeerde kroon S

Klopt, maar dan wel een aftermarket en geen origineel.

Weet je wat echt vervelend zou zijn? Wanneer je je allerlaatste SARB059 kroon afbreekt en je weet dat je geen orginele meer kan vinden voor een leuk prijsje.

Op het moment dat ik deze in de doos leg, kan ik hem over 2 maanden weer om doen :roll_eyes: :joy: POTVERDORIEEEEEE

1 like