Kroon / asje verwijderen

http://www.freebits.nl/view.php?filename=55320140124_193956.jpg

ik wil van bovenstaande quartz de kroon as verwijderen zodat ik een loszittend elementje vd index kan vastzetten
ik heb al voorzichtig op dat lipje dwars op dat asje gedrukt ( kroon eerst beetje uitgetrokken tot de wijzers stopten )
maar het asje blijft muurvast zitten,
ik durf niet harder te duwen, mogelijk druk ik verkeerd of moet ik dat lipje misschien optillen ?
of de as eerst terug indrukken alvorens op dat lipje te drukken ?

Kun je even een foto van bovenaf maken? Kunnen we het wat beter zien :slight_smile:

Edit: misschien heb je in de tussentijd hier alvast wat aan http://www.bkwatch.nl/cursus/eenv_horl_rep.html#kroon

http://www.freebits.nl/view.php?filename=94420140124_202521.jpg

Onder dat vierkante verhoginkje staat “push” met een 3 hoekje in de richting van dat lipje waarop ik gedrukt heb
dat lipje loopt kennelijk iets omlaag naar een koperkleurig busje / gaatje
daarnaast zit nog een koperkleurig kleiner gaatje dichterbij dat 3 hoekje met "push"
ik neem aan dat je daar niet een pennetje ofzo moet insteken, want dat systeem ben ik nog niet tegengekomen,
ik gok nogsteeds op dat kromme blikken lipje dwars op de as.

Ik kan het niet heel goed zien maar volgens mij moet je het gaatje rechts van het lipje hebben. Als je goed kijkt zie je dat er een pijltje bij staat.

Rechtsonder zie je op de metalen dekplaat het woordje “PUSH” en een klein pijltje dat wijst naar een kleine opening met een lipje erin.

Daar moet je met een klein pennetje op drukken.

Succes !

Mvg,

Morse.

Zucht… het is gelukt
thanx voor de hulp !

het ging best eenvoudig als je maar weet
waar dat “push” pijltje nu eigenlijk op wijst

het klokje draait weer maar deze keer met de complete index streepjes en bolletjes,
waanzinnig priegelwerk heb maar cacaoboter gebruikt
als lijm en dat was maar goed ook, want anders had ik
de hele wijzerplaat met lijm besmeurd.

Toch maar beter Lijm gebruiken… aanbrengen met een “oliegevertje” of gewoon een naaldje…

http://www.freebits.nl/view.php?filename=33220140124_213016.jpg

al die moeite voor een bolletje van nog geen 1mm groot,
eerst wijzerplaat vol vingerafdrukken,
index bolletje wilde niet op z’n plek,
en kreeg het drukdeksel eerst ook niet meer
op z’n plaats na enige dreigementen besloot
het deksel zich toch maar in z’n lot te schikken.
X(

Die bedoel ik dus…ook

Arie Kabaalstra Schreef:

Toch maar beter Lijm gebruiken… aanbrengen met
een “oliegevertje” of gewoon een naaldje…

ik had alleen superlijm voorhanden
zodra dat ergens opkomt krijg je het nooit meer weg,
en dat bolletje krijgt toch niks te verduren
dat blijft zo wel een poosje op z’n plek
had dat ding ff door de cacao boter gerold daarna met en saté-prikker opgepakt en na enig gefrut ging dat
punaise bolletje zo op z’n plek,
daarna voorzichtig alle vette rommel van de wijzerplaat vegen en de boel afsluiten.

Hobby Bob :+

Tip van Flip…

Nu je weet hoe het moet… Koop “poor mans Rodico”… oftewel Pritt PosterBuddies…

Klein dotje op een saté prikker… daar kleef je het indexje aan, dan met een Naaldje een beetje waterdunne supergluu erop, en em dan op de wijzerplaat zetten… makkie…

Ok… Modelbouw skills helpen wel in dit geval… maar dat even terzijde… :slight_smile:

Arie Kabaalstra Schreef:

Tip van Flip…

Nu je weet hoe het moet… Koop “poor mans
Rodico”… oftewel Pritt PosterBuddies…

Klein dotje op een saté prikker… daar kleef je
het indexje aan, dan met een Naaldje een beetje
waterdunne supergluu erop, en em dan op de
wijzerplaat zetten… makkie…

Ok… Modelbouw skills helpen wel in dit geval…
maar dat even terzijde… :slight_smile:

Aaaaargh…, ik heb ooit een maand aan een remote Robbe balsa zweefvliegtuig gewerkt… jeugd trauma,
dat ding was perfect, alleen m’n geduld en vliegskills waren wat onderontwikkeld. …ergo na 10 minuten weer op huis aan onder achterlating van een zielig hoopje balsahout en krimpfolie :frowning:
mijn horloge skills zijn ongeveer hetzelfde dus Superlijm / Omega / Rolex / Regal is een combi die ik graag aan anderen overlaat