Kroon Breitling zit vast

Vraagje, ik wilde vanochtend mijn kroon van mijn Breiling losdraaien. Nu kreeg ik dit niet voor elkaar. Naar mijn weten heb ik hem niet heel erg strak dichtgedraaid.

Is er een handige manier voor, om hem op een normale goede manier los te krijgen?

Gr. Marvin

Ik weet niet of dit correct is, maar persoonlijk zat ik te denken aan het horloge een kwartiertje in de koelkast te leggen ?

Welke Breitling is het ?
Want bv. op een Seawolf bv. heb je toch al serieus wat grip ?

Draai je wel de goede kant op?:wink:

Misschien eens proberen met een nagel of een doekje om de kroon en dan voorzichtig met een klein tangetje?

Je hebt ook speciaal gereedschap om een kroon los te draaien of een horloge op te winden.

Als je zoekt op watch crown winder kom je een eind :slight_smile:

Geen ervaring mee, maar o.a. hier te krijgen:

http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280838799957&viewitem=#ht_3966wt_1139

http://www.tickintimeworldofwatchtools.co.uk/wrist-watch-crown-winder-45---55mm-575-p.asp

klein tangetje?

Daar zou ik nog even meer wachten om schade te voorkomen.
Probeer eerst iets van rubber tussen kroon en vingers voor meer grip, dat geef geen schade.

Het gaat om de super avenger, dus de kroon is groot zat :-).

Dank voor de tips, als ik thuis ben even proberen. Mijn geduld op de vroege morgen was niet erg groot.

Zal een juwelier dit ook kunnen mocht het mij niet lukken?

Een juwelier kan het zeker.
Maar even afkoelen daar moet het horloge zeker tegen kunnen.

vouwfietser Schreef:

klein tangetje?

Daar zou ik nog even meer wachten om schade te
voorkomen.
Probeer eerst iets van rubber tussen kroon en
vingers voor meer grip, dat geef geen schade.

Ik dacht ook aan een rubberen handschoen (voor de afwas of nog beter van die in het ziekenhuis of ind e horeca). Als ik een fles drank niet open krijg, pak ik er eerst een handdoek bij, daarna handschoenen, en als het echt niet lukt een notenkraker.

De tip die ik wel eens heb gehoord van verkopers is om de kroon niet te stevig vast te draaien. Kan je de schroefdraad mee beschadigen.

In ieder geval niet forceren, als je hem met je vingers niet loskrijgt zou ik, zeker bij een duur horloge, de neiging hebben naar een goede horlogemaker te gaan. Straks is de schroefdraad stuk en dan ben je alleen maar duurder uit…

Waarom niet even langs een horlogemaker?

Grt. René

Precies even naar Ubels in Bredevoort, die man ziet in ieder probleem een uitdaging.

Neem een houten knijper,deze heeft een glad knijpvlak wat eventueel ook nog makkelijk pas te maken is.
Hout is zachter als het metaal van de kroon dus bescadigen zal denk ik niet gebeuren maar je hebt wel meer grip om de slag te maken.

met vriendelijke groet,
Aad

Kronen zitten meestal vastgelijmd , anders zou je ze er gemakkelijk afdraaien.
Even het vlammetje van een aansteker erbij , vingers natmaken en losdraaien.
Dit lukt mij althans de meeste keren,hierbij hou ik dan wel de stift met een tangetje vast.
Succes.

Gr.Koos

Huh? :S
Hij bedoeld de schroefkroon die je losschroeft als je de tijd effe wil verzetten.
Afgezien van het feit dat je de kroonpakking stuk kan maken als je er een aanstekervlam bij houdt.

Heb hem even naar juwelier gebracht. Klein tangetje erop en binnen 5 seconden klaar. Gelukkig!

mazzel :slight_smile:

Ramniv Schreef:

Heb hem even naar juwelier gebracht. Klein
tangetje erop en binnen 5 seconden klaar.
Gelukkig!

Dat zei ik :slight_smile:

Maar mooi dat het gelukt is en nu weer verder genieten van het horloge.

Eind goed al goed. Bij zo een dure klok zou ik ook liever geen risico nemen.