Uit jeugdig enthousiasme, of eigenlijk weet ik niet zo goed wat er gebeurde, trek ik zojuist de kroon en stift compleet uit m’n oude DS.
Vette pech natuurlijk, maar is dit eenvoudig te repareren?
Alvast bedankt
Uit jeugdig enthousiasme, of eigenlijk weet ik niet zo goed wat er gebeurde, trek ik zojuist de kroon en stift compleet uit m’n oude DS.
Vette pech natuurlijk, maar is dit eenvoudig te repareren?
Alvast bedankt
Hmm, gebroken stift?
Heb je nog meer foto’s van het horloge? Dat is altijd welkom bij mooi spul zoals een vintage DS
Dit horloge hoort een deelbare stift te hebben
Kan zo terug geplaatst met een beetje gevoel.
Behalve als de as ooit is vervangen door een standaard exemplaar.
Is een 2-delige stift.
Even goed voelen hoe het vrouwelijk deel binnen in je horloge zit en er terug op duwen.
Hij is niet gebroken of wat dan ook dus zo opgelost.
Dank voor jullie snelle antwoorden. Ik ga het morgen eens rustig proberen.
Even een voorbeeld foto bij bovenstaande tekst van andere members
Nu heb ik er beeld bij…bedankt voor het plaatsen van de foto
Grappig zeg.
Kortgeleden heb ik eenzelfde DS gerestaureerd en was heel verbaasd dat er een deelbare stift was geplaatst in mijn exemplaar. Misschien was.de.stift ooit vervangen en was er geen vaste stift voorhanden. Volgens mij worden deelbare stiften over het algemeen gebruikt in horloges waarbij het uurwerk via de glaszijde moet worden verwijderd.
Waarom ze voor de deelbare stift hebben gekozen voor in de DS is mij dus een raadsel.
Mensen, hartstikke bedankt. Het bleek inderdaad vrij gemakkelijk te maken. Stift erin, met een beetje druk draaien totdat je wat weerstand voelt en dan indrukken.
Nogmaals dank voor advies👌