Goedemorgen,
Ik heb sinds 2 weken eigenaar van deze mooie Citizen Datejust, 2 weken lang met veel plezier gedragen.
Totdat ik vanmorgen het horloge op tijd wilde zetten… Ik trok de kroon rustig iets eruit en plotseling had ik hele kroon in mijn handen.
Kan iemand mij helpen? Ik heb al veel dingen geprobeerd maar krijg de kroon er met geen mogelijkheid weer in.
Hieronder wat beeldmatariaal:
Niet meer proberen! Stem lijkt gebroken. Kan je een foto maken van de kroon met as (stem) op een witte ondergrond?
1 like
Nb. Gebroken is uurwerkje loshalen. Restje eruit en nieuwe stem.
Niet gebroken maakt het iets simpeler.
Naast het tandwieltje aan de kroon kant, kroon gat naar je toe. Rechts van het tandwieltje zit een soort knopje. Stem er weer in tot he weerstand voelt. Knopje indrukken met paperclip oid . Heel rustig en de stem gaat weer op zijn plek. Met dat knopje vergrendeld je de stem namelijk. Werkt dat niet is de keyless entry van de leg en moet hij ook uit elkaar.
1 like
Ik ben niet thuis, ik zal straks even een foto op witte ondergrond maken. Alvast bedankt voor de hulp 
Ik zou zelf niet gaan hobby-en… Gewoon naar een horlogemaker.
1 like
Als je in de buurt van Amsterdam woont kan ik je hiermee wel helpen. Maar de opwindas is gebroken dus moet je eerst een nieuwe voor dit uurwerkje vinden en bestellen. Gerommel met verlengstukjes vind ik alleen geschikt als noodmaatregel als de as niet meer vindbaar is.
2 likes
Ik heb besloten er niet zelf aan te gaan sleutelen.
Dus wie interesse heeft mag het horloge voor een leuke prijs overnemen.
Bedankt voor alle hulp!
1 like